Usor, usor isi face aparitia Robotaxi!
Pionieratul Volvo în domeniul automobilelor autonome începe să dea roade. Uber a semnat un contract important cu producătorul din Suedia pentru achiziția a 24.000 de unități Volvo XC90 pe care le va dota cu tehnologii autonome astfel încât acestea vor putea să-și conducă singure clienții la destinație fără să mai aibă nevoie de șoferi.
Programul va începe în Statele Unite în 2019 cu unități dotate cu tehnologii de conducere autonomă de nivel 2 și 3 urmând ca, în fazele ulterioare, Uber să introducă servicii de robotaxi. Termenul de robotaxi desemnează ansamblul de servicii în regim de taxi efectuate cu mașini integral autonome adică dodate cu nivel de conducere autonomă 4, deci capabile să opereze fără șoferi.
A apărut și primul incident
Începutul nu a fost unul tocmai promițător în acest domeniu. Un Volvo XC60 dotat cu sistem automat de frânare la detectarea pietonilor a “uitat” sa oprească și l-a luat pe capotă cu fulgi cu tot pe un biet domn în cămașă roz care se oferise să joace rolul “victimei”. Incidentul a adunat peste 3 milioane de vizualizări și cam tot atâtea zâmbete pe Youtube și mulți au fost de părere că Volvo s-a pripit când și-a dotat modelele cu sisteme avansate de asistență activă la conducere.
Siguranța Volvo, apreciata de Uber!
Contractul cu Uber pare să răsplătească eforturile și investițiile Volvo în direcția siguranței, un capitol pe care constructorul aflat sub tutela chinezilor de la Geely l-a tratat întotdeauna cu o atenție deosebită și l-a transformat într-o caracteristică esențială a mărcii. Volvo a devenit de-a lungul timpului sinonim cu siguranța și a ținut să rămână cu un pas în fața concurenței și în domeniul conducerii autonome. CEO-ul Volvo, Hakan Samuelsson, a declarat: “Obiectivul nostru este să devenim furnizorul principal de automobile autonome pentru servicii de ride-sharing la nivel mondial. Acordul încheiat cu Uber este un exemplu elocvent pentru această direcție strategică.”
Datorită celui mai mare contract cu un singur client din istoria sa de 90 de ani, Volvo reușește să ia față concurenților de la Mercedes sau Audi într-un segment pe care suedezii îl văd drept crucial pe viitor. CEO-ul Volvo este de părere că segmentul de robotaxi va fi unul cu o creștere rapidă iar producătorul din Suedia este primul care oferă un produs comercial viabil în segment. Volvo vine în întâmpinarea nevoilor furnizorilor de servicii de ride-hailing care au realizat că este mai ieftin să cumpere automobile care dispun deja de sisteme avansate de asistență la conducere și să le adapteze pentru flotele lor decât să-și construiască propriile automobile de la zero. La aceeași concluzie au ajuns și cei de la Apple care, după ce au investit foarte mult într-un concept de automobil propriu, s-au rezumat la a dezvolta sisteme și tehnologii avansate pentru automobilele oferite de producătorii tradiționali de mașini.
Sistemele vizate de Uber sunt cele de franare și de directie
Uber a declarat că arhitectura SPA utilizată de Volvo pentru modelele XC90, V90 și noul XC60 a fost un element cheie care a dus la alegerea modelelor Volvo pentru flota Uber din SUA. Jeff Miller, șeful alianțelor globale de la Uber, a precizat că, alegând Volvo, operatorul de transporturi va utiliza cea mai modernă arhitectură electrică din industrie care permite integrarea facilă a propriilor sisteme tehnologice de conducere autonomă. Deși Uber nu va umbla la sistemul de propulsie al modelelor Volvo XC90 pe care le va utiliza, Miller a precizat că se vor aduce mai multe modificări importante la sistemele de direcție și de frânare ale acestora.
Prin utilizarea mașinilor fără șofer, Uber țintește o îmbunătățire exponențială a productivității și evident a profitului. Un sistem automatizat de transport fără șofer poate fi operațional 24 de ore pe zi, șapte zile pe săptămână spre deosebire de un taxi tradițional. Pentru Volvo, partneriatul este și o lovitură de imagine pentru piața sa din SUA unde speră să-și îmbunătășească cota de piață.
Sursa imagine: wkauto.ro