13 C
București
sâmbătă, 18 mai 2024
AcasăSpecialTOP 10 Cele mai valoroase branduri auto din lume. Vezi cât valorează...

TOP 10 Cele mai valoroase branduri auto din lume. Vezi cât valorează Dacia!

Câteva mărci auto reprezintă adevărate mine de aur, reuşind să obţină vânzări spectaculoase şi să atragă venituri de zeci de miliarde de dolari doar datorită brandului pe care şi l-au creat. Însă cât valorează brandul fiecărui constructor auto aflaţi dintr-un top al Brand Finance.

Vedeţi în galeria foto de mai sus care sunt primii zece ocupanţi din topul celor mai valoroase branduri auto din lume, dar şi poziţia Dacia.

Toyota este lider şi la acest capitol, valorând 26 miliarde de dolari, cu 2,3 miliarde mai mult decât Volkswagen. Practic aceasta ar fi suma minimă pe care cineva ar trebui să o scoată din buzunar dacă ar vrea să cumpere brandul japonez, fără a include aici posesiuni fizice, precum halele sau liniile de producţie.

Toyota a trecut în ultima vreme printr-o perioadă foarte bună, compania japoneză reuşind să redevină lider mondial, în funcţie de vânzări, asta după ce 2010 şi 2011 au fost doi ani negri pentru niponi. Interesant este însă locul doi în clasamentul de mai sus, deţinut de Volkswagen, care ameninţă din urmă Toyota. Brandul german şi-a sporit valoarea cu 33%, urcând în acest an două poziţii.

BMW şi Mercedes sunt printre singurele care au înregistrat scăderi în aceast top, în timp ce Nissan a urcat un loc. De asemeni şi Chevrolet se apropie de top 10, având o creştere a valorii de brand de 26%, până la 6 miliarde de dolari. Este posibil ca anul viitor Peugeot să fie depăşit de Chevrolet, companie care are o promovare din ce în ce mai agresivă pe pieţele europene.

Vezi şi NOILE SUV-uri de buzunar. Care e mai arătos?

Dacia, brand de 1 miliard de dolari

Dacia a depăşit de multă vreme imaginea de producător auto naţional, devenind unul internaţional. Acest lucru se vede prin valoarea brandului său, care în acest an a urcat cu 9%, până la aproximativ 1 miliard de dolari.

Dacia se află pe locul 48 în topul celor mai valoroase branduri auto din lume, fiind poziţionată chiar între Smart (locul 47) şi brandul chinezesc FAW (49). Pe locul 50 se află Seat, brand spaniol care valorează cu 200 milioane de dolari mai puţin decât Dacia. 

Sumele pot părea foarte mari, vorbind de multe miliarde de dolari, însă altfel stau lucrurile dacă ne gândim la faptul că aceste branduri, pe care producătorii auto şi le-au construit în timp, sunt cele care vând de fapt maşinile produse. Toate luptele duse între constructorii auto la nivel mondial, fie că vorbim de dezvoltarea de tehnologii mai performante, fie că vorbim de design sau de politica de preţuri, au ca scop final poziţionarea în mintea consumatorului, sau modul în care percepem un anumit brand auto.

Topul celor mai valoroase branduri auto din lume nu trebuie confundat cu topul celor mai puternice branduri, care ia în considerare mai mulţi factori, fiind tradus mai de grabă prin influenţa sau impactul pe care îl poate avea un brand asupra publicului. Cel mai puternic brand auto, care a reuşit performanţa de a fi şi cel mai puternic brand din lume, devansând Apple, este Ferrari.

Vezi şi GALERIE FOTO Salonul Auto de la Geneva. Cele mai importante lansări din lumea auto!

Cele mai citite
Ultima oră
Pe aceeași temă