16.9 C
București
vineri, 17 mai 2024
AcasăSpecialStradă din Capitală, de opt ori mai scumpă decât o autostradă

Stradă din Capitală, de opt ori mai scumpă decât o autostradă

85 de milioane de euro pentru un kilometru ar urma să achite Primăria Bucureşti pentru o şosea care va trece prin nordul Capitalei, dacă proiectul va fi aprobat astăzi de consilierii municipali, avertizează Asociaţia „Salvaţi Bucureştiul”.

Costul pentru acest drum, care ar lega cartierele Militari şi Colentina, este de cel puţin opt ori mai mare decât cel care se plăteşte de obicei pentru o autostradă. „Fondurile sunt alocate numai pentru realizarea efectivă a şoselei. Dar la această sumă se mai adaugă 56 milioane de euro pentru proiectare şi alte sume, încă necunoscute, pentru exproprieri”, a arătat Nicuşor Dan, preşedintele asociaţiei. Pe piaţa de profil internaţională, a menţionat el, costul unei kilometru de autostradă variază între 3 şi 10 milioane de euro pe kilometru, cu mult mai puţin decât au de gând să plătească autorităţile locale. Poate tocmai de aceea, consilierii locali au decis ca şedinţele în care se aprobă astfel de proiecte megalomanice să nu mai fie publice, potrivit lui Nicuşor Dan. „Consilierii au luat o decizie abuzivă şi ilegală, de a nu mai permite accesul publicului în sala de dezbatere. Practic, s-au izolat de cetăţeni. Mai mult, exista un obicei ca proiectele supuse spre aprobare să fie prezentate, pentru dezbatere publică, măcar cu cinci zile înainte. Acum nu s‑au prezentat nici măcar cu o zi înainte”, a declarat preşedintele Asociaţiei „Salvaţi Bucureştiul”.

Afaceri imobiliare pentru „fluidizarea traficului”

Pe de altă parte, Nicuşor Dan a precizat că e tot mai vizibil că în spatele unor decizii justificate prin faptul că Primăria doreşte fluidizarea traficului în Bucureşti se ascund interese imobiliare uriaşe. „Marţi, se va dezbate concesionarea prin licitaţie publică a unui teren de 1.500 de metri pătraţi pe Calea Griviţei, pentru realizarea unui imobil cu destinaţie de birouri, hotel, comerţ, locuinţe. Noi am spus încă de acum doi ani că scopul ascuns al construirii bulevardului Uranus este unul imobiliar”, a menţionat Nicuşor Dan. Astfel, potrivit acestuia, Primăria nu a făcut decât să dărâme până acum clădiri istorice care aveau acces la o străduţă, pentru a le înlocui cu un mall care are acces la un bulevard. Iar vânătoarea după terenuri bune pune în pericol tocmai traficul din oraş, susţine preşedintele Asociaţiei „Salvaţi Bucureştiul”. „Dacă aceste proiecte sunt duse la capăt, de fapt se va bloca şi mai tare oraşul, pentru că oamenii vor fi încurajaţi să meargă cu maşina prin centru, în loc să o ia pe centură. Mai mult, se vor distruge zone istorice şi se vor defrişa sute de arbori vechi în zona Kiseleff-Piaţa Charles de Gaulle pentru a face loc unui pasaj subteran şi a unui mall”, a menţionat Nicuşor Dan. Ca dovadă pentru acuzele sale, acesta a arătat că în cazul unui proiect nu există nici măcar un studiu de trafic care să arate dacă este util sau nu. 

Nici un răspuns de la Primărie

Deşi am încercat să obţinem un punct de vedere de la viceprimarul Mircea Raicu, acesta nu a răspuns la telefon. De asemenea, am cerut o reacţie şi Biroului de Presă, dar reprezentanţii Primăriei Capitalei nu ne-au trimis un punct de vedere până la închiderea ediţiei.    

Cele mai citite

Focuri de armă în apropierea ambasadei Israelului din Stockholm. Poliţia suedeză a reţinut mai multe persoane

Poliţia suedeză a reţinut mai multe persoane şi a izolat o zonă importantă din Stockholm după ce o patrulă a auzit presupuse focuri de...

Ministrul Bogdan Ivan anunță lansarea platformei #nofake pentru raportarea conținutului deepfake

Românii pot raporta conţinutul inadecvat pe care îl văd pe reţelele de socializare pe platforma „#nofake”, a anunţat vineri ministrul Cercetării, Inovării şi Digitalizării,...

Unicat în România! Grădini plutitoare pe lac, aranjamente gigant, zeci de mii de ghivece la West Side Flower Fest, cel mai mare festival de...

Dăm startul verii la cea de-a doua ediție a West Side Flower Fest! Va avea loc din 31 mai până în 2 iunie, în...
Ultima oră
Pe aceeași temă