16.9 C
București
vineri, 17 mai 2024
AcasăSpecialȘeful CFR explică de ce nu va fi reabilitată Gara de Nord

Șeful CFR explică de ce nu va fi reabilitată Gara de Nord

Directorul general al CFR, Marius Chiper, a declarat, într-un interviu acordat Agerpres, că Gara de Nord va rămâne în forma care este, întrucât costurile estimate pentru reabilitarea ei depăşesc 200 de milioane de euro.

“Gara de Nord este un subiect foarte sensibil şi foarte disputat. Toată lumea studiază Gara de Nord, inclusiv municipalitatea Bucureştiului, care a făcut un Plan de Mobilitate Urbană şi studiază legături şi o integrare a acestui complex în infrastructura de transport multimodală a Capitalei. Noi avem, de asemenea, nişte discuţii de a integra Gara de Nord în nişte proiecte. De exemplu, a fost în discuţie proiectul Bucureşti-Aeroport Otopeni, care ne-ar fi permis să promovăm acest tip de lucrare şi să îmbunătăţim condiţiile din Gara de Nord. Gara de Nord este un proiect scump şi, din păcate, la nivelul mecanismelor financiare existente la ora actuală, nu am identificat o sursă de finanţare pentru ea şi din acest motiv încă ne mai gândim. Au fost nişte iniţiative gen PPP, concesiune, care ar fi permis o investiţie din alte surse, dar până în acest moment nu avem identificată o sursă de finanţare care ar putea să dea drumul unui proiect major de investiţii în Gara de Nord”, a explicat Marius Chiper. 

El a dat asigurări că lucrările de reparaţii şi întreţinere a Gării de Nord vor continua. 

Citește și:  Profit pentru CFR, în 2015

Întrebat la cât se estimează nivelul costurilor de modernizare a Gării de Nord, şeful CFR SA a menţionat că depăşesc 200 de milioane de euro.
“Pot să vă spun estimativ că este vorba de peste 200 de milioane de euro, dar depinde mult de ce vrem să facem, de soluţiile tehnice prognozate. Depinde mult dacă vrem să introducem, aşa cum se face în ţările europene, liniile în subteran, depinde de foarte multe condiţii. Din păcate, v-am spus că nu am identificat o sursă de finanţare care să ne dea posibilitatea să mergem într-o parte sau în alta”, a precizat Marius Chiper. 

În context, acesta a adăugat că CFR SA are proiecte propuse pentru continuarea programului de reabilitare a gărilor. 
“Noi am reuşit – în cadrul POS-T şi din alte surse (credite externe) să reabilităm 35 de gări din cele 41 din reşedinţele de judeţ şi vrem să închidem acest program. Mai avem şapte gări: Timişoara, Baia Mare, Satu Mare, Miercurea Ciuc, Târgovişte, Târgu Jiu şi Alexandria. Bucureştiul nu face parte din lotul acesta. Pentru Bucureşti trebuie să avem o altă abordare, dar pe celelalte le-am propus să continuăm reabilitarea în cadrul Programului Operaţional Infrastructură Mare”, a arătat Chiper.

Cele mai citite

AUDIO. Dan Podaru propune construirea de campusuri pentru preșcolari și elevi în sectorul 1

Candidatul Partidului Ecologist Român (PER) la funcția de primar al sectorului 1, Dan Podaru, propune construirea unor campusuri cu grădinițe, școli, afterschool-uri și spații...

Monica Niculescu, în finala de dublu a turneului WTA Trophee Clarins de la Paris

Perechea româno-chineză Monica Niculescu/Lin Zhu s-a calificat în finala de dublu a turneului de tenis Trophee Clarins de la Paris, după ce au învins...

Ministrul Bogdan Ivan anunță lansarea platformei #nofake pentru raportarea conținutului deepfake

Românii pot raporta conţinutul inadecvat pe care îl văd pe reţelele de socializare pe platforma „#nofake”, a anunţat vineri ministrul Cercetării, Inovării şi Digitalizării,...
Ultima oră
Pe aceeași temă