3.9 C
București
miercuri, 11 decembrie 2024
AcasăSpecialS-a publicat proiectul liniei de metrou spre Aeroportul Otopeni. Ce stații va...

S-a publicat proiectul liniei de metrou spre Aeroportul Otopeni. Ce stații va avea

Proiectul de hotărâre privind aprobarea Planului Urbanistic Zonal (PUZ) pentru linia de metrou Magistrala 6, 1 Mai – Otopeni, tronson 1, este postat pe site-ul PMB în vederea dezbaterii publice, până pe 29 iulie, informează Agerpres.

Din raportul de specialitate reiese că Magistrala 6 va urmări traseul: Calea Griviţei, Calea ferată din zona Pajura, Bd. Poligrafiei, Piaţa Presei Libere şi şoseaua Bucureşti Ploieşti/DN1/E60. Va avea următoarele staţii: Pajura, Expoziţiei, Piaţa Montreal, Gara Băneasa, Aeroportul Băneasa, Tokyo, Washington, Paris, Bruxelles, Otopeni, Ion I. C. Brătianu, Aeroportul Otopeni. 

Terenul care a generat PUZ este preponderent suprapus domeniului public şi privat al Municipiului Bucureşti, parţial domeniului public al statului şi parţial pe proprietăţi private ale persoanelor fizice şi juridice care urmează a fi expropriate pentru cauză de utilitate publică. 

Planul urbanistic zonal cuprinde tronsonul 1, respectiv secţiunea dintre staţia 1 Mai şi limita teritoriului administrativ al Capitalei cu oraşul Otopeni, fiind studiate şi stabilite amplasamentele şi accesele aferente staţiilor de metrou: Pajura, Expoziţiei, Piaţa Montreal, Gara Băneasa, Aeroport Băneasa, Tokyo, Bruxelles.

Potrivit avizului arhitectului şef, în zona minimă de siguranţă, protecţie şi funcţionalitate a metroului „este obligatorie solicitarea acordului de construire la amplasarea oricăror construcţii noi civile sau industriale, inclusiv pentru plantarea de arbori”. 

„Nu se modifică reglementările urbanistice referitoare la funcţiuni şi indicatori urbanistici cuprinse în documentaţiile de urbanism legal aprobate şi aflate în termen de valabilitate. Reglementările cuprinse în prezentul PUZ pot fi folosite exclusiv pentru autorizarea lucrărilor de construire a obiectivelor de utilitate publică şi de amenajare a domeniului public. Autorizarea lucrărilor de construire a obiectivelor private se poate face numai în baza documentaţiilor de urbanism legal aprobate şi aflate în termen de valabilitate”, mai prevede documentul. 

Conform expunerii de motive, M6 parcurge repere precum: Romexpo, Piaţa Presei Libere, Parcul şi Lacul Herăstrău, Aeroportul Aurel Vlaicu, Băneasa Shopping City, Academia de Poliţie, Aeroportul Henry Coandă. 

Conform regulamentului local de urbanism aferent PUZ, racordarea M6 cu reţeaua existentă de metrou se realizează la staţia 1 Mai (cu magistrala 4) şi ulterior la staţia Basarab, respectiv Gara de Nord (cu magistrala 1). Zona supusă studiului traversează Sectorul 1, respectiv cartierele: Griviţa, Bucureştii Noi, Piaţa Presei Libere, Băneasa, Privighetorilor şi oraşul Otopeni. 

Sunt prevăzute de asemenea o serie de restricţii, permisivităţi şi recomandări pentru zonele: Romexpo, Piaţa Presei Libere, Fântâna Mioriţa, Aeroportul Băneasa. Spre exemplu, este obligatorie prezervarea şi punerea în valoare a clădirii pavilionului Romexpo, clădire unicat, ca principală resursă culturală manifestată la scara acestei zone. 

Totodată, este obligatorie prezervarea prin conservare, restaurare şi punere în valoare a spaţiilor verzi tampon care mărginesc lateral şi central benzile de circulaţie auto şi pietonală de-a lungul Bd Kiseleff de la Piaţa Arcului de Triumf până la Piaţa Presei Libere. Este obligatorie reamplasarea „Monumentului eroilor din comuna Băneasa căzuţi în Primul Război Mondial”, opera sculptorului Emil W. Becker, în arealul intersecţiei dintre Şoseaua Bucureşti-Ploieşti, str. Dobrogeanu-Gherea şi str. Gârlei. Nu în ultimul rând, este obligatorie prezervarea şi punerea în valoare a clădirii Aeroportului Băneasa şi se recomandă păstrarea şi punerea în valoare a amenajării urbane Cartierul Băneasa. 

Mihai Diac
Mihai Diac
Mihai Diac are o experiență ca jurnalist de peste 20 de ani, atât în presa scrisă cât și online. A început să lucreze în presă la ziarul Azi, în anul 1993, în perioada în care era încă student. Ulterior a lucrat la Adevărul, Gândul și Green Report. La “România liberă”, Mihai Diac lucrează din anul 2015. În paralel cu activitatea jurnalistică, Mihai Diac și-a completat și pregătirea de specialitate. El a absolvit, printre altele, Colegiul Național de Apărare și cursul de pregătire a jurnaliștilor pentru zone de război. Printre acțiunile sale de documentare jurnalistică s-au aflat cele de la bordul portavionului american Truman și al fregatei românești Regina Maria, precum și cele din Afganistan, Irak, Transnistria și Georgia.
Cele mai citite

România, în centrul deciziilor economice la Bruxelles

România primește o perioadă extinsă de ajustare fiscală de 7 ani România se numără printre cele cinci state membre cărora li s-a aprobat o perioadă...

Joe Biden crede că politica economică a lui Donald Trump va fi un „dezastru”

Preşedintele american Joe Biden a criticat marţi cu fermitate politica economică pe care Donald Trump doreşte să o pună în aplicare, calificând-o drep un...

România, în centrul deciziilor economice la Bruxelles

România primește o perioadă extinsă de ajustare fiscală de 7 ani România se numără printre cele cinci state membre cărora li s-a aprobat o perioadă...
Ultima oră
Pe aceeași temă