16 C
București
sâmbătă, 18 mai 2024
AcasăSpecialRecord mondial pe Twitter, stabilit în Japonia

Record mondial pe Twitter, stabilit în Japonia

Utilizatorii platformei Twitter din Japonia au stabilit un nou record mondial – ei au postat 143.199 de mesaje pe secundă incluzând cuvântul “balus”, în timpul difuzării filmului “Castle in the Sky”, de Hayao Miyazaki, pe postul Nippon TV, relatează Mediafax.

Filmul “Tenku no Shiro Rapyuta/ Castle in the Sky”, considerat un clasic al peliculelor de animaţie, a fost difuzat de postul de televiziune Nippon TV pe 2 august, informează hollywoodreporter.com.

Cuvânt magic în universul lui Miyazaki, “balus” declanşează o vrajă de distrugere atunci când este pronunţat de personajele din film, în momentele de maximă intensitate ale peliculei.

Administratorii platformei Twitter au confirmat noul record mondial pe 3 august. Precedentul record mondial era de 33.388 TPS şi a fost stabilit tot în Japonia, pe 1 ianuarie, atunci când cuvântul “ake-ome” – o versiune prescurtată a urării “La mulţi ani!” din limba japoneză – a fost postat în masă pe această reţea. Prin comparaţie, în timpul freneziei mediatice care a cuprins planeta imediat după ce casa regală britanică a anunţat naşterea primului copil al prinţului William şi al soţiei sale, în iulie, numărul de mesaje postate pe Twitter au atins un maxim de 25.300 pe minut.

Moda postării cuvântului “balus” pe internet a început în 2003 în camerele de chat online ale reţelei 2channel, extrem de populare în Japonia. Acea platformă online a fost blocată mai multe ore, din cauza traficului uriaş de utilizatori, la fel ca şi multe site-uri dedicate pasionaţilor de “anime” (seriale japoneze de benzi desenate), pe care un număr impresionant de persoane au postat acelaşi mesaj.

În ultimii ani, această practică s-a mutat pe Twitter, pe măsură ce platforma de microblogging a devenit extrem de populară în Japonia.

Ultima oară când filmul clasic “Castle in the Sky” (1986) a fost difuzat la televiziune, în decembrie 2011, cuvântul “balus” a fost postat pe Twitter de 25.088 pe secundă, stabilind un nou record la acea vreme, în momentul în care prinţesa Sheeta şi personajul Pazu au citit împreună acea vrajă, la finalul filmului, distrugând oraşul zburător menţionat şi în titlul peliculei, reuşind astfel să se salveze.

Alte companii din Japonia au sucombat la rândul lor în faţa acestei mode, iar conturile oficiale ale companiilor Amazon, PlayStation, Nissan, KFC şi Lawson au inclus un buton “balus” care face ca paginile acestor firme să arate ca şi cum ar fi distruse, atunci când butonul este acţionat.

Cel mai recent film de animaţie al regizorului Hayao Miyazaki, intitulat “Kaze Tachinu/ The Wind Rises”, ocupă în prezent primul loc în box office-ul japonez, fiind totodată pelicula niponă care a obţinut cele mai mari încasări în primul weekend de proiecţii în acest an.

Cele mai citite

Echilibrul perfect: cum să îmbini mobilierul vintage cu designul modern

În ultimii ani, o tendință care a câștigat teren în designul interior este combinarea mobilierului vintage cu designul modern. Acest amestec neconvențional de stiluri...

Zona din fața casei – amenajări necesare pentru a completa estetic și funcțional spațiul

În fața casei tale, există o zonă care poate fi un spațiu deosebit pentru a-ți...

Problemele pentru celebrii chefi bucătari nu se opresc. Antena 1 dă PRO TV în judecată

Scandalul dintre Antena 1 și cei trei chefi, Sorin Bontea, Cătălin Scărlătescu și Florin Dumitrescu, a escaladat, implicând acum și postul de televiziune Pro...
Ultima oră
Pe aceeași temă