12.5 C
București
vineri, 24 mai 2024
AcasăSpecialPutin a renunţat la serviciile companiei americane de PR

Putin a renunţat la serviciile companiei americane de PR

Guvernul rus a renunțat la serviciile companiei americane Ketchum, din cadrul grupului global de marketing Omnicom, care a lucrat pentru instituție timp de nouă ani, informează Mediafax.

Citește și: Vladimir Putin discută, luni, cu preşedintele kîrgîz despre aderarea țării la Uniunea Economică Eurasiatică

„Am decis să nu prelungim contractul din cauza isteriei antiruseşti, a războiului informatic care continuă”, a spus un purtător de cuvânt al Kremlinului.

Ketchum a anunţat că nu mai reprezintă Rusia în Statele Unite sau Europa, dar că va păstra un birou la Moscova. Compania a refuzat să facă alte comentarii.

Firma a fost angajată de Rusia în anul 2006, înainte de Summitul G8 de la Sankt Petersburg, pentru a ajuta Kremlinul în relaţia cu presa occidentală.

Cel mai mare succes al ei a fost publicarea, în anul 2013, a unui material de opinie controversat în publicația The New York Times, semnat de Putin. Acest articol critica „excepţionalismul american” şi a provocat o reacţie dură din partea mass-media occidentale împotriva agenţiei.

Ketchum a fost plătită de Moscova cu aproape 30 de milioane de dolari pentru serviciile pe care i le-a oferit în cei nouă ani, potrivit unor documente depuse de către companie la Departaentul american al Justiţiei.

Aceste documente arată că Ketchum a deschis calea către publicaţii occidentale ca Bloomberg, The Wall Street Journal şi Washington Post, pentru a promova un summit BRICS, al puterilor emergente Brazilia, Rusia, India, China şi Africa de Sud.

De asemenea, Ketchum a fost implicată în campania de promovare a Jocurilor Olimpice de Iarnă de la Soci şi în obţinerea de către Rusia a statutului de membru la Organizaţia Mondială a Comerţului.

Citește și: „Cârtiţele“ Moscovei boicotează spionii Kievului

„Dacă cheltuieşti o mulţime de bani pe comunicare, vrei să dea roade, şi nu este posibil în acest mediu plin de ură”, a subliniat purtătorul de cuvânt.

Activitatea Ketchum de promovare a Rusiei a scăzut mult în ultima perioadă. Firma a câştigat 1,5 milioane de dolari din campanii pentru Guvernul rus în anul 2013 şi doar jumătate din această sumă în anul 2014.

Un contract separat cu gigantul rus Gazprom este în continuare în vigoare, deşi firma nu a mai emis facturi pentru compania rusă de stat cu şase luni înainte de sfârşitul lui noiembrie 2014. Din anul 2007, agenţia americană a încasat 30 de milioane de dolari de la Gazprom.

Cele mai citite

Vechea și noua Caledonie ard în focurile electorale

Vechea și Noua Caledonie, ținuturi la 16.000 de km distanță unele de celelalte, dar cu legături vechi onomastice, sunt în flăcările electorale. După demisia premierului...
Ultima oră
Pe aceeași temă