In mod normal, ministrul Dobre ar trebui sa plece din fruntea Transporturilor. Impreuna cu el probabil si alti secretari de stat si directori ar putea sa-si incheie socotelile cu acest minister. Motivul ar fi unul singur: neputinta de a gestiona lucrarile privind redarea circulatiei pe Valea Oltului. De zile bune se tot incearca degajarea carosabilului rutier, dar fara succes. Sute de mii de oameni au tot asteptat ca fortele aduse de ministrul Dobre sa stopeze caderea pietrelor de pe versanti pentru ca utilajele sa actioneze in zona caii rutiere cu rezultate concrete. Acest lucru nu s-a intamplat. Ca in balada Mesterului Manole, tot ce se construia ziua se prabusea noaptea. Urmarile au fost dezastruoase pentru transportul auto de calatori si de marfa. Pe calea ferata, la fel. In cel mai important, poate, moment al anului pe Valea Oltului nu s-a circulat. S-a dat peste cap tot programul celor care doreau sa calatoreasca pe un drum national mult mai eficient ca timp si cheltuieli. Rutele ocolitoare recomandate de subordonatii premierului Tariceanu au fost supuse unei presiuni tehnice si umane iesite din comun. Numai cine a calatorit pe varianta Brasov a simtit cum nervii ii cedeaza vazand ce este in jurul lui. S-a ajuns ca pentru parcurgerea unui kilometru de drum sa fie nevoie, prin unele locuri aglomerate, de o ora. In tot acest timp, pe Valea Oltului, aproape de Caineni, oamenii lui Dobre se luptau cu morile de vant, asteptand sa se intample o minune pentru ca versantii sa nu-si mai scuture spinarea. Muntele a facut insa ce a vrut. Echipele de interventie s-au dovedit neputincioase, ca sa nu spun nepregatite pentru asemenea operatiuni cu un anumit grad de dificultate. Cinstit vorbind, sunt lucrari mult mai grele decat cele din Valea Oltului. Orice s-ar spune, indiferent de cauze, degajarea drumului national si lucrarile pentru stabilizarea terenului muntos au depasit toate asteptarile. Presedintelui parca i-a convenit si de data asta sa intervina in stilul sau de acum caracteristic pentru a le arata altora ca se poate iesi din impas apeland la „baietii de la Geniu”. Armata a primit comanda „inainte mars!”, avand sanse mari de reusita pentru reluarea traficului. Politic vorbind, premierul se vede din nou pus in umbra. O data de Traian Basescu, ceea ce nu mai constituie o surpriza dupa cele intamplate la Maracineni, iar a doua oara de ministrul Dobre, care nu a putut sa gaseasca solutia cea mai buna pentru ca pe Valea Oltului sa se reia circulatia rapid. Acesta ar fi ultimul motiv pentru care ministrul ar putea fi inlocuit.