» Problema blocajelor nu poate fi rezolvata prin construirea unui pasaj sau largirea unei strazi.
» O centura mediana, benzi proprii pentru RATB, monitorizarea computerizata a circulatiei si construirea de parcari pot duce la reducerea aglomeratiei.
Autoritatile au gasit patru solutii pentru fluidizarea traficului si au cerut unei comisii ca, in termen de doua saptamani, sa vina si cu alte masuri pentru reducerea aglomeratiei din trafic. Comisia va fi formata din specialisti din Politie si de la Primaria Capitalei, care au primit aceasta misiune de la ministrul Internelor si Reformei Administrative, Cristian David. Aceasta a afirmat ca nu se pot rezolva problemele blocajelor din Capitala doar prin construirea unui pasaj sau largirea unei strazi. Una dintre solutiile de reducere a numarului de masini ce tranziteaza zilnic orasul este construirea unei sosele de centura mediana, pe actualul traseu al liniei de cale ferata care inconjoara Capitala. Aceasta sosea ar urma sa fie utilizata de autoturisme si autovehicule de dimensiuni medii, iar actuala centura sa ramana pentru traficul greu. Alte masuri sunt prioritizarea traficului RATB si realizarea unor benzi speciale pentru autobuze si troleibuze, pe care vor putea circula taxiurile si masinile pentru urgente. Monitorizarea computerizata a traficului si corelarea sistemului de linie verde cu valorile de trafic vor duce la fluidizarea circulatiei. Cea de-a patra solutie o reprezinta parcarile ce ar trebui construite in apropierea obiectivelor unde exista un flux mare de oameni.
In prezent, multe dintre marile parcari nu sunt ocupate decat in proportie de 50% pentru ca oamenii nu sunt de acord sa-si lase masinile prea departe de locul unde trebuie sa ajunga.