13.5 C
București
luni, 13 mai 2024
AcasăSpecialParis: Un educator a INVENTAT un atac al unui militant islamist

Paris: Un educator a INVENTAT un atac al unui militant islamist

UPDATE 19,30: Educatorul francez, care reclamase că a fost înjunghiat de un militant islamist, a recunoscut că a inventat atacul, informează Mediafax.

Educatorul a declarat, luni dimineată, că a fost înjunghiat într-o grădiniţă din Paris de un bărbat care a invocat gruparea teroristă Stat Islamic (SI) în timpul agresiunii. Ulterior, educatorul a recunoscut că a inventat atacul, a anunţat Parchetul din Paris, citat de BBC News online.

Educatorul în vârstă de 45 de ani a declarat, iniţial, autorităţilor că a fost atacat de un bărbat mascat pe când era singur în sala de clasă din Aubervilliers, o suburbie din Paris.

Reprezentanţii Parchetului General din Paris au anunţat că bărbatul a admis că a inventat întregul atac, el fiind interogat în prezent în privinţa motivelor pe care le-a avut pentru a face declaraţii false în această privinţă.

Un educator a fost agresat, luni dimineață, de un individ care a invocat gruparea teroristă Stat Islamic (SI), în grădiniţa publică Jean Perrin din Aubervilliers (Seine-Saint-Denis), o suburbie din nord-estul Parisului. Atacatorul a folosit un cutter și o foarfecă, informează Mediafax.

Educatorul a fost spitalizat la Lariboisiere (Paris) pentru răni la abdomen şi la gât, dar viaţa sa nu este în pericol. Suspectul, care este căutat activ de autorităţi, ar fi invocat gruparea Stat Islamic în momentul agresiunii. Parchetul antiterorist a preluat ancheta în acest caz.

Potrivit Le Parisien, bărbatul era mascat şi purta bocanci militari şi un combinezon alb de zugrav când a pătruns în grădiniţă, unde l-a agresat pe educatorul care era singur şi îşi pregătea cursul. Agresorul ar fi lovit victima cu un obiect ascuţit la nivelul gâtului şi al abdomenului. Înainte de a fugi, agresorul ar fi declarat: “Asta este pentru Daesh (gruparea Stat Islamic-n.r.), este un avertisment”.

Conform primelor elemente ale anchetei, agresorul a sosit neînarmat în grădiniţă şi a luat o foarfecă şi un cutter care se aflau în sala de clasă, pentru a-l ataca pe educator.

În urma atacului, ministrul francez al Educaţiei, Najat Vallaud-Belkacem, a calificat agresiunea drept un “act de mare gravitate, inadmisibil” şi a anunţat consolidarea măsurilor de securitate. “Vom continua, alături de Ministerul de Interne, să consolidăm măsurile de securitate, într-un context în care şcoala se simte ameninţată”, a afirmat ea.

Organizaţia teroristă Stat Islamic a revendicat atacurile din 13 noiembrie de la Paris şi Saint-Denis, cele mai grave comise vreodată în Franţa, soldate cu 130 de morţi şi sute de răniţi.

De altfel, gruparea Stat Islamic le-a cerut susţinătorilor săi să atace personalul din sistemul francez de educaţie naţională, potrivit ultimului număr al revistei sale în limba franceză Dar Al Islam, care are pe copertă titlul “Franţa în genunchi”.

La 18 noiembrie, un profesor de istorie de la o şcoală evreiască din Marsilia a fost înjunghiat de trei bărbaţi care au făcut afirmaţii antisemite.

 

 

Cele mai citite

Vasile Bănescu (BOR): “Victoria lui Nemo (Nimeni), zdrobitoare asupra firescului și insultătoare la adresa Muzicii”

Purtătorul de cuvânt al Bisericii Ortdoxe Române (BOR), Vasile Bănescu, comentează în termeni duri finala concursului Eurovision, susținând că ea a reprezentat "Victoria lui...

Vasile Bănescu (BOR): “Victoria lui Nemo (Nimeni), zdrobitoare asupra firescului și insultătoare la adresa Muzicii”

Purtătorul de cuvânt al Bisericii Ortdoxe Române (BOR), Vasile Bănescu, comentează în termeni duri finala concursului Eurovision, susținând că ea a reprezentat "Victoria lui...

Guvernul lansează Strategia Națională împotriva traficului de persoane. România a devenit țară de destinație pentru persoane din zona Asiei

România a devenit țară de destinație pentru victimele traficului de persoane provenite din zona Asiei, semnalează noua Strategie Națională împotriva traficului de persoane. Guvernul României...
Ultima oră
Pe aceeași temă