Editurile digitale au învăţat că nu contează ce spui, ci cât de mult şi des spui un lucru. Nu costă nimic să produci ştiri false, costă şi durează mult să produci ştiri verificate. Declaraţia îi apartine expertului in media Dean Starkman, citat de Digi24.
"Vorbim despre un fenomen început acum 10 ani", explică Starkman. El aminteşte că înainte vreme "era o industrie în care era extrem de dificil să intri. Costa enorm să deţii sau să cumperi un ziar, distribuţia, angajaţii, taxele şi impozitele lor".
Expertul media spune că afacerea mass-media era prohibită, pentru că era "extrem de scumpă" şi "excludea pe oricine, în afară de cei care puteau finanţa o mare organizaţie de presă".
Dar "în ultimii 10 ani s-a produs o schimbare şi un colaps rapid al modelului de afaceri al acestor organizaţii. Sursele financiare din care erau plătiţi toţi editorii, reporterii s-au dus, totul este în derivă".
Dean Starkman arată că felul cum se petrec acum lucrurile în mass-media sunt "o urmare logică a economiei internetului şi a tehnologiei informaţionale". "Economia Internet", cum o numeşte Starkman, premiază cantităţile mari şi viteza. Practic, a eliminat costurile de distribuţie, tipografia.
"Nu contează ce spui, ci cât de mult şi des o spui şi cum prezinţi lucrurile. Pe scurt: nu costă nimic să produci ştiri false, în timp ce costă foarte mult şi durează mult să produci ştiri verificate. Pe de o parte, avem situaţia în care economia Internet premiază cantitatea, pentru că nu ştii dinainte ce va deveni viral, ceea ce înseamnă că trebuie să produci mult.
Optimizarea motoarelor de căutare devine aproape o ştiinţă, Buzzfeed practic e bazat pe optimizarea motoarelor de căutare. E doar un mod elevat de a spune că fabrici cuvinte, în aşa fel încât să captezi atenţia motoarelor şi algoritmelor de căutare. Da, e o situaţie dificilă dar e consecinţa firească a dezvoltării internetului", explică expertul media.