21.6 C
București
duminică, 19 mai 2024
AcasăSpecialNea Mitică, învins de mass-media sau de calitatea Ligii I

Nea Mitică, învins de mass-media sau de calitatea Ligii I

Ultimul scandal a izbucnit ieri în fotbalul românesc şi are în prim-plan licitaţia pentru drepturile TV pentru sezoanele 2011/2012, 2012/2013 şi 2013/2014 ale Ligii I, încheiată dezastruos pentru cluburi. De astă dată, nu a fost vorba de o bătălie neloială între televiziuni, ci, din contră, de un dezinteres aproape total al acestora pentru meciurile Ligii I.

Mai exact, Liga Profesionistă de Fotbal nu a reuşit să vândă ieri decât trei pachete – 1,2 şi 8 – din cele nouă scoase la vânzare şi a obţinut doar 36,6 milioane de euro, faţă de 80 cât a luat pentru precedentele trei sezoane. În afară de paguba de 50 milioane de euro, semnificativă chiar şi pentru fotbal, reprezentanţii cluburilor mici sunt supăraţi că există mari şanse să rămână fără banii din drepturile de televizare, din care multe supravieţuiesc. Furioşi, o parte dintre şefii din fotbal acuză televiziunile că s-au coalizat pentru a cumpăra cât mai ieftin meciurile din Liga I, iar altă parte îl acuză de incompetenţă pe Mitică Dragomir.

„Am decis să propunem Adunării Generale a LPF organizarea unei alte licitaţii, al cărei preţ de pornire să fie cu 10% mai mare. Dacă televiziunile vor război, asta vor avea. Ca primă decizie, am hotărât ca nici un preşedinte de club de la Liga I să nu mai meargă la emisiunile televizate”, a declarat preşedintele FC Timişoara, Gheorghe Chivorchian.

„Licitaţia a arătat nivelul de pregătire al lui Dragomir, cât de incompetent este. Ar trebui să demisioneze după ce s-a întâmplat, asta ar fi reacţia normală. Este o lovitură pentru cluburi”, a spus finanţatorul clubului Universitatea Craiova, Adrian Mititelu. Cât despre Nea Mitică, după ce imediat după licitaţie a exclamat: „Ne-aţi tras-o”, neascunzându-şi uimirea, şi-a revenit repede şi la puţină vreme a declarat că licitaţia a fost un succes. „LPF a obţinut aproape 37 de milioane de euro fără să vândă aproximativ 60 de derbiuri”, a găsit repede o explicaţie favorabilă Mitică Dragomir.

Puţini sau chiar inexistenţi sunt cei care au luat în considerare că de vină pentru eşecul licitaţiei ar putea fi calitatea din ce în ce mai scăzută a jocului echipelor pe care le conduc.

Trei pachete, din cele nouă scoase la vânzare, au fost achiziţionate de Digi Sport, pentru 13.200.000 euro + TVA, Dolce Sport, 12.900.000 euro + TVA, şi Antena 1, pentru 10.500.000 euro + TVA.

Cele mai citite

Accident suspect în apele teritoriale românești. O navă dinspre Ucraina a ciocnit un alt vas dar și-a continuat drumul până în Bulgaria

O navă care plecase din Ucraina, purtând pavilionul Insulelor Comore, a ciocnit un vas sub pavilionul Tanzaniei, în apele teritoriale românești, în dreptul orașului...

Mircea Geoană susține că sistemul de vot din România este cel mai primitiv din Europa

Sâmbătă, la Congresul Studenților din România, desfășurat la Palatul Parlamentului, secretarul general adjunct al NATO, Mircea Geoană, a făcut o declarație tranșantă privind sistemul...

Rusia – Ucraina, ziua 816. Președintele Bulgariei, filo-rus, susține că Rusia nu poate fi învinsă

Președintele Bulgariei, Rumen Radev, cunoscut pentru opiniile sale favorabile Rusiei, a declarat că victoria Ucrainei în actualul război contra Rusiei este "imposibilă". Șeful statului bulgar...
Ultima oră
Pe aceeași temă