Peste 10.000 de spectatori au participat la concertul Massive Attack, care a avut loc sambata seara, pe stadionul de atletism din cadrul Complexului sportiv "Iolanda Balas Soter".
Martina Topley Bird, cunoscuta prin colaborarile sale cu Tricky, a cantat in deschiderea concertului. Solista a preferat sa cante piesele de pe albumele ei solo, un fel de folk electronic in tuse mai intunecate, diferite ca stil de de magia hipnotica a trip-hop-ului din Bristol. A urmat o pauza destul de lunga, de 45 de minute, in care a fost pregatita recuzita scenica, timp in care publicul s-a asezat pe copertina pusa peste gazon.
Concertul a debutat cu o piesa de pe albumul care va fi lansat la inceputul anului 2009, "Weather Underground", de pe care au mai fost interpretate trei-patru melodii. S-au cantat in special piese de pe ultimele doua albume, "Mezzanine" si "100th windows", unde se simte cel mai puternic influenta lui Robert Del Naja, care pare ca a devenit liderul trupei. In ciuda prezentei a noua muzicieni care s-au succedat pe scena, muzica a fost, in mare, lipsita de momente de improvizatie, sunand ca pe albume, cu abateri minime.
Proiectele trip-hop sunt fluide, facute din colaborari – asadar, pentru un concert e greu sa aduci toate numele care au colaborat la versiunile originale; din concertul de la Bucuresti nu au lipsit insa Stephanie Dosen (vocea de pe "Teardrop") si Yolanda Quarty (vocea de pe "Unfinished Simpathy"); pentru piesa de la bis, "Karmacoma", Grantley Marshal l-a suplinit onorabil pe Tricky.
Muzica Massive Attack, cu identitatea sa eluziva, fluida, se lasa greu prinsa intr-o formula. Notele intunecate sunt infasurate intr-o atmosfera de o senzualitate stranie, insidioasa, strabatuta de efecte de dub, reverberatii, repetitii obsesive. La fel de atent lucrata ca muzica a fost partea vizuala, care a dat show-ului identitatea politica. Mesaje democratice si deja banalizatele mesaje anti-Bush au alternat, pe sound-urile mai abrazive, cu citate totalitare din Stalin, Pinochet si Goering si cu revedendicari mai degraba anarhiste, precum dreptul de a consuma bauturi alcoolice in mijloacele de transport in comun. Interactiunea cu publicul a fost minimala, show-ul fiind mentinut intr-o nota de sobrietate pana la sfarsit, cand membrii trupei au multumit publicului si au parasit scena.