15.5 C
București
vineri, 3 mai 2024
AcasăSpecialInvestiție de 58 milioane lei în Portul Constanța

Investiție de 58 milioane lei în Portul Constanța

Investiția „Dezvoltarea capacității feroviare în zona fluvio-maritimă a Portului Constanța“ a fost recepționată de către Compania Națională Administrația Porturilor Maritime SA, la finalizarea lucrărilor.

Aceasta constă în realizarea unui complex feroviar sistematizat în sectorul fluvio-maritim al Portului Constanța, care să asigure deservirea optimă și unitară a actualilor și viitorilor operatori portuari. În prima etapă, care face obiectul acestui proiect, s-au executat liniile CF care deservesc actualii operatori, pe baza previziunilor de trafic până în anul 2020. Proiectul este finanțat prin Programul Operațional Sectorial în Transporturi (POS-T 2007 – 2013) din fonduri structurale ale Uniunii Europene și de la bugetul statului.

Finanțarea s-a realizat din fonduri structurale (85%) și de la bugetul de stat (15%). Valoarea contractului de execuție a lucrărilor este de 58.300.667,25 lei (fără TVA), antreprenor general fiind asocierea dintre S.C. Consal Trade SRL – S.C. Livarom Prest SRL – S.C. Elcomex IEA S.. și SC Vio Top S.R.L. Valoarea contractului de asistență tehnică de supervizare a execuției lucrărilor este de 1.026.975 lei  (fără TVA), consultant fiind asocierea dintre Systra S.A. – S.C. Metroul S.A. București.

Au fost efectuate: lucrări de sistemati­zare a stațiilor existente, fiind dublate și electrificate; lucrări de dublare a liniei existente Comvex pe viitorul interval de circulație; lucrări de realizare a unei noi stații CF; podețe; lucrări de telecomunicații; lucrări de semnalizare, de electrificare, de energoalimentare; instalații electrice de iluminat exterior; o nouă clădire de exploatare care concentrează numeroase utilaje și instalații.

Investiția constă în realizarea unui complex feroviar siste­matizat în sectorul fluvio-maritim al Portului Constanța, care să asigure deservirea optimă și unitară a actualilor și viitorilor operatori portuari.   

PROGRAM

Referendum local

Aceasta este cea de-a doua investiție importantă inaugurată în Portul Constanța în ultima jumătate de an. Precedenta a avut loc în octombrie, când a fost dat în folosință podul rutier la km 0+540 al Canalului Dunăre-Marea Neagră și a fost deschis traficului accesul pe la Poarta 10 bis a Portului Constanța, pe ambele sensuri.

Podul are o structură de tip hobanat, o lungime totală de 360 metri, o deschidere centrală de 200 metri, iar lățimea podului este de 17,4 metri, permițând circulația pe 4 benzi. Înălțimea liberă sub tablierul podului în axul Canalului Dunăre-Marea Neagră este de 18,4 metri. A costat 191 milioane de lei, 85% din bani provenind din fonduri europene. Breteaua rutieră de conectare cu DN 39 a podului a fost dată în folosință luna trecută.

 

Cele mai citite

Astăzi este Vinerea Mare, ziua în care Iisus Hristos a fost răstignit. Tradiții și obiceiuri

Astăzi este Vinerea Mare, ziua în care Fiul lui Dumnezeu, Iisus Hristos, a fost răstingnit pe cruce și a fost dus în mormânt. Conform...

Atacurile asupra libertății presei, la nivel mondial, s-au intensificat. Siguranța jurnaliștilor în România, motiv de îngrijorare

Atacurile politice asupra libertăţii presei, inclusiv detenţia jurnaliştilor, suprimarea instituţiilor media independente şi difuzarea pe scară largă a dezinformării s-au intensificat în mod semnificativ...

Statele membre NATO sunt profund îngrijorate „ de activitățile rău intenționate ale Rusiei” pe teritoriul Alianței

Statele membre ale NATO s-au declarat joi "profund preocupate de activităţile rău intenţionate" ale Rusiei "întreprinse recent pe teritoriul Alianţei" şi care "constituie o...
Ultima oră
Pe aceeași temă