Clasamentul celor mai fiabile mașini second-hand de pe piața germană a ajuns la o nouă ediției, modelele germane fiind din nou în top, urmate de cele asiatice. Între cele 129 de modele din din top figurează și câteva modele Dacia.
Topul, cunoscut sub numele de TUV Report, este împărțit pe mai multe categorii, în funcție de vârsta mașinilor. Astfel la secțiunea 2-3 ani 9 din primele 10 modele sunt mașini germane premium sau care fac parte din nișa de lux. Porsche 911 este singurul care se află între primele 4 la toate categoriile, inclusiv pe primul loc în 3 din cele 5 cazuri.
Primele 5 modele, la categoria 2-3 ani, sunt: Mercedes-Benz SLK, Audi A6, Mercedes-Benz GLK, Porsche 911, BMW Z4. SLK are o rată a apariției defecțiunilor de doar 2,4% după primii 26.000 kilometri (în medie). În schimb cel mai bun raport îl găsim la A6, care după circa 62.000 kilometrei are o rată de doar 2,9%.
Cu cât mașinile înaintează în vârstă topul se schimbă, mașinile scumpe fiind înlocuite de cele din segmentul de mijloc. Cum majoritatea mașinilor aduse din Germania, pe piața internă second-hand, au peste 5 sau chiar peste 7 ani vechime, aceste segmente ale topului sunt cele mai reprezentative pentru mașinile care circulă pe șoselele românești.
Astfel, la categoria 4-5 ani pe primul loc se află Mazda 3, cu o rată a defecțiunilor de 5,4%, la un rulaj mediu de 56.000 km. Porsche 911 se menține în top și la această secțiune, ocupând locul al doilea, cu o rată de 6,4% (46.000 km). Următoarele 3 locuri sunt ocupate de Toyota iQ, Toyota Avensis și Volkswagen Polo.
Vezi în galeria FOTO de mai sus TOP 10 mașini rulate la categoriile 8-9 ani
Între cele 129 de modele, de la categoria 2-3 ani, sunt și modelele Dacia Logan, Sandero și Duster. Dintre cele trei mașini de succes ale constructorului de la Pitești, cel mai bine stă Sandero, cu o rată a defecțiunilor de 11,2% (38.000 km), ceea ce îi rezervă locul 109.
Topul, realizat de unul dintre giganții de pe piața service-urilor auto din Europa, TUV, se folosește de statisticile interne, astfel că datele au un caracter orientativ.
Citește și Efectele aprecierii francului pe piața auto: Mercedes taie prețurile în Elveția