Producătorul auto Renault își va extinde portofoliul cu un al treilea brand, destinat mașinilor supersport, Alpine. Primele modele sunt așteptate să intre pe piață la începutul lui 2017.
Renault încearcă să-și consolideze poziția pe piața auto, în lupta cu rivali precum Volkswagen AG sau grupul Fiat-Chrysler prin lansarea unor noi sub-braduri. După marca proprie, Renault și brandul Dacia, francezii vor să mai adauge în palmaresul lor linia Initiale Paris, destinată modelelor de lux, dar și brandul Alpine, o legendă în lumea mașinilor supersport.
Planurile din 2011, când francezii veneau pentru prima dată cu ideea această idee, sunt pe cale să devină realitate. Bernard Ollivier, șeful diviziei Alpine, a spus că marca supersport va reintra pe piață, la începutul lui 2017, asta după ce în 1995 a fost trasă pe linie moartă.
"În ce privește volumul acesta va fi de 3000 unități anual, vârful fiind de 5000 primul an, datorită elementului de noutate", a spus Ollivier, conform ANE.
Producția lui Alpine va urma să înceapă spre finalul lui 2016, ca mai apoi, în 2017 să fie disponibil și la vânzare. Având în vedere numărul redus de exemplare, el va fi comercializat pe piețe cheie pentru această categorie, cum ar fi cele emergente, dar și în Europa.
Alpine, fondat în 1950, și-a legat numele de motorsport, iar cele mai populare modele ale sale au fost A110 şi Berlinette. Producția a fost sistată în 1995.