Constructorul auto Opel, cu sediul central în Germania, care face parte din grupul american General Motors, respinge acuzația că ar vinde autovehicule diesel care emit în trafic o cantitate de 17 ori mai mare de oxizi de azot (NOx) decât în condiții de test.
Informația este transmisă vineri de Reuters, preluată de Agerpres.
Opel susține că softurile lui nu permit diferențierea nivelului de emisii în condiții de test, față de cele de trafic.
“Acest lucru este valabil pentru vehiculele noastre, fără excepții. Soft-ul dezvoltat de GM nu are elemente prin care să detecteze dacă vehiculul este supus unui test de emisii”, a informat Opel.
Compania germană Opel răspunde astfel acuzațiilor formulate de organizația de mediu Deutsche Umwelthilfe (DUH), potrivit căreia automobilele Opel au un profil de emisii diferit atunci când sunt testate. DUH a cerut specialiștilor de la Universitatea din Berna să testeze emisiile de oxizi de azot (NOx) ale unui autovehicul Opel Zafira cu un motor diesel de 1,6 litri. Despre acest vehicul, Opel anunța că respectă încă din 2014 noile norme Euro-6, care sunt obligatorii din 2015.
DUH susține că, în timpul testelor, emisiile reale de oxizi de azot au fost de 17 ori mai mari decât limitele Euro-6.