27.7 C
București
miercuri, 26 iunie 2024
AcasăSpecialFacebook își face propriul Google

Facebook își face propriul Google

Reţeaua de socializare Facebook se pregăteşte de lansarea propriului motor de căutare, care va permite utilizatorilor să găsească pe internet conţinut pe care să îl distribuie în cadrul platformei, informează independent.co.uk, conform Mediafax.

În prezent, utilizatorii Facebook trebuie să copieze link-ul unui articol pe care vor să îl distribuie, pe care îl “lipesc” (“paste”, n.r.) în caseta din pagina lor, pentru a distribui materialul, dar unii useri ai aplicaţiei Facebook pentru dispozitive mobile care folosesc sistemul de operare iOS al Apple au primit opţiunea “add a link” (“adaugă un link”, n.r.), la accesarea căreia pot efectua o căutare pentru articole pe care să le distribuie.

Accesarea opţiunii oferă utilizatorului o casetă în care acesta introduce termenii după care va fi efectuată căutarea. Rezultatele afişate sunt sortate după probabilitatea de a fi distribuite, articolele mai noi şi cele deja distribuite de alţi utilizatori având prioritate.

Utilizatorul poate alege un articol din listă, lângă care pot adăuga o actualizare a statusului, poziţia geografică sau un emoticon.

Iniţial, opţiunea a fost disponibilă doar utilizatorilor de dispozitive iOS din Statele Unite ale Americii, dar, potrivit Techcrunch, Facebook a confirmat că “testează o nouă modalitate de a distribui un link pe platforma de socializare, prin intermediul postărilor şi al comentariilor”.

Facebook a informat că a indexat deja peste o mie de miliarde de postări pentru a alimenta motorul de căutare, folosind fluxurile de conţinut ale utilizatorilor pentru a vedea care articole sunt mai frecvent distribuite. Căutarea online legată de partea de socializare are şansa să devină punctul forte al Facebook în lupta cu Google, care nu are acces la aceleaşi informaţii referitor la articolele care sunt distribuite şi de către cine, comentează independent.co.uk.

Creşterea traficului online de care ziarele şi alte surse de conţinut beneficiază de pe urma Facebook înseamnă că fluxurile de ştiri ale utilizatorilor Facebook sunt pline, dar, de asemenea, creatorii de conţinut sunt încurajaţi să menţină un public activ pe reţeaua de socializare şi, ocazional, să cumpere anunţuri publicitare. Facebook a devenit o sursă uriaşă de trafic online pentru site-uri, iar uşurarea procedurii de distribuire a unui articol va creşte probabil şi mai mult rolul platformei de socializare în ceea ce priveşte menţinerea şi dobândirea de public nou pentru site-uri.

Noua opţiune ar putea însemna, însă, şi o îndepărtare de una dintre recentele strategii controversate ale Facebook, care va include direct pe platformă conţinut de la mai mulţi furnizori de renume, printre care şi The New York Times, urmând ca reţeaua de socializare să împartă veniturile din publicitate cu creatorii de conţinuturi.

 

Cele mai citite

Doi cetățeni ucraineni au fost recuperați de Salvamont și Poliția de Frontieră în Munții Maramureșului

Cei doi cetăţeni ucraineni care au trecut graniţa în România prin Munţii Maramureşului au fost găsiţi de echipa mixtă formată din salvamontişti şi poliţişti...

A fost ales noul secretar general al NATO

Cele 32 de state membre ale NATO l-au numit astăzi pe prim-ministrul interimar olandez Mark Rutte în postul de secretar general al Alianţei, pentru...

Construcție filosofică

O condiție a vieții izbutite este cunoașterea realității în care se trăiește. Împărtășesc opinia că, printre formele spiritului, filosofiei îi revine să asigure reflecția...
Ultima oră
Pe aceeași temă