22.5 C
București
miercuri, 26 iunie 2024
AcasăSpecialEconomiştii, doar din zona vânzări, financiar, contabilitate

Economiştii, doar din zona vânzări, financiar, contabilitate

Profesiile cele mai căutate de către an­gajatori în cursul anului trecut au fost, după zona de inginerie, din contabilitate, vânzări şi marketing. De asemenea, potrivit studiului salarial Total Remuneration Survey al Mercer, este nevoie de sales & marketing pentru toate nivelurile, de la reprezentant de vânzări entry-level până la poziţii de management, supply & logistics.

„Persoanele cu studii economice sunt la mare căutare, întrucât ele pot ocupa poziţii variate în domenii, precum: resursele uma­ne (mai ales salarizare şi administrare de personal), fie în departamentul de resurse umane al unei companii, fie în cadrul firme­lor furnizoare de astfel de servicii specializate; financiar (aceşti absolvenţi se pot angaja în bănci, ori în departamentele financiare ale companiilor, în firme de consultanţă financiară, audit etc.), marketing – absolven­ţii acestei facultăţi pot opta pentru poziţii în departamentul de marketing al unei companii sau în agenţii de publici­tate/me­dia/­pro­ducţie publicitară”, spune Iulia Lazea, senior consultant la Hart Human Resource Consulting.

Vânzările continuă să fie unul dintre domeniile în care tinerii absolvenţi îşi pot găsi cu uşu­rinţă un job. A alege cariera de „vânzător” este o oportunitate pentru cei care sunt atraşi de ideea de venituri mari corelate cu performanţa şi celor cărora le place să interacţioneze cu oamenii. Pentru a fi un „vânzător” bun, trebuie să fii proactiv, deschis la nou, perseverent, bun negociator, flexibil, sociabil, convingător, rezistent la stres.

Băncile din România au angajat aproximativ 15.000 de economişti şi jurişti din rândul ab­solvenţilor în ultimii ani. Acum însă, lucrurile s-au schimbat, iar studenţii care se gândeau anul trecut la un loc sigur într-o bancă sau într-o altă instituţie financiară se reorientează. Acestea nu au avut altă variantă decât să-şi întărească echipe care pot ajuta la minimizarea riscurilor şi prevenirea situaţiilor problematice. Apelând fie la recrutarea internă, fie la aducerea de specialişti din afară, băncile caută analişti de risc. „Datorită situaţiei de pe piaţă, posturile de analist de risc sunt des întâlnite, iar anumite bănci cer cel puţin cinci ani de experienţă”, a precizat Cristina Dumitru, training consultant Von Consulting.

Dacă pe timp de criză scade consumul, mai ales în cazul produselor non-alimentare, pe viitor se preconizează o modificare a comportamentului de cumpărare. Românii se vor orienta din nou către experimentarea de noi branduri. Acest lucru va creşte concurenţa pe piaţa bunurilor de larg consum şi, implicit, eforturile mărcilor de a-şi crea vizibilitate. Astfel, va fi nevoie de specialişti în vânzări şi marketing. Se vor căuta oameni cu idei, dar care înţeleg în acelaşi timp nevoile consumatorului şi pozi­ţionarea mărcii. Candidaţilor pentru un job în domeniu nu le va fi de ajuns o diplomă care să le ateste specializarea. Ei vor trebui să fie mereu atenţi la evoluţia pieţei, potrivit site-ului specializat www.hipo.ro.

Cele mai citite

Viktor Orban „a recidivat”: În 2013, în România, a murit un om după un accident cu o mașină din coloana oficială

Accidentul a avut loc în timp ce coloana oficială a lui Viktor Orban gonea spre aeroportul din Stuttgart. Cum se întâmplă în astfel de...

Remize albe la EURO 2024: Anglia-Slovenia 0-0 și Danemarca-Serbia 0-0. Se știu primele două meciuri din optimi

Marți s-a încheiat și cea de-a patra grupă de la EURO 2024, după meciurile Anglia - Slovenia, scor 0-0, respectiv Danemarca - Serbia, scor...

Aavancronica meciului decisiv Slovacia – România de la EURO 2024. Care sunt scenariile

Naționala României joacă miercuri partida decisivă în compania selecționatei Slovaciei pentru calificarea în optimile de finală ale Campionatului European de Fotbal UEFA EURO 2024,...
Ultima oră
Pe aceeași temă