21.5 C
București
marți, 28 mai 2024
AcasăSpecial"Drumul Mării", inaugurat la sfârşitul sezonului estival

“Drumul Mării”, inaugurat la sfârşitul sezonului estival

Artera care, după modernizări, ar trebui să faciliteze un acces mai direct din zona Galaţi-Brăila spre litoral a fost finalizată cu o întârziere de şase luni.

Drumul care leagă Brăila de litoral este o „ctitorie” a preşedintelui Consiliului Judeţean (CJ) Brăila, Gh. Bunea Stancu, un obiectiv pe care preşedintele CJ îl prezintă de fiecare dată ca pe o foarte mare realizare. De fapt, e vorba de modernizarea a două drumuri judeţene din judeţul Brăila, DJ 211A, între localităţile Viziru şi Cuza Vodă, şi DJ 212, între localităţile Cuza Vodă şi Mihai Bravu.

„Drumul mării” se întinde până la graniţa judeţului Brăila, turiştii mai având de străbătut încă vreo 20 km prin Ialomiţa, până la Giurgeni, de unde pot vira pe E 60, care chiar duce spre litoral. Reabilitarea celor 27,6 km de drumuri judeţene a costat 64,79 milioane lei, din care 46,34 milioane reprezintă finanţarea alocată de UE prin Programul Operaţional Regional 2007-2013, 5,88 milioane de lei au fost alocate de la bugetul de stat, iar 1,35 milioane de lei este cofinanţarea CJ Brăila. Lucrările au fost executate, în baza contractului 15/18.03.2009, de consorţiul format din SC Max Boegl România SRL Bucureşti, în asociere cu SC Tancrad SRL  Galaţi.

Din cauza unei „greşeli de execuţie”, lucrările la „Drumul mării” au fost întârziate cu şase luni. La începutul anului, preşedintele CJ Brăila a mai semnat cu Consorţiul Max Boegl & Tancrad un contract pentru lucrări suplimentare, acordat consorţiului prin „negociere fără anunţ de participare”. E vorba de contractul nr. 36/18.02.2010, în valoare de 6.677.490 lei, pentru „restructurare şi lărgire a drumului judeţean Viziru, Cuza-Vodă, Mihai Bravu”.

Finalizarea lucrărilor ar fi trebuit să aibă loc înainte de începerea sezonului estival, astfel încât drumul mării să fie accesibil turiştilor din acest sezon. A fost finalizat la sfârşit de sezon. Acum, apare un alt risc, acela de a fi distrus până la începutul sezonului estival din 2011. Pe „Drumul mării” nu pot circula autovehicule cu greutatea mai mare de 11 tone, iar tirurile care nu vor respecta această interdicţie şi vor circula totuşi vor distruge şoseaua înainte ca turiştii din 2011 să se bucure această facilitate. La anul, „Drumul mării” ar putea avea deja ­„valuri”! 

Tancrad, „chiriaşă” la Concivia lui Stancu

Tancrad este considerată o firmă de construcţii apropiată de PSD, dar este şi una foarte apropiată de preşedintele CJ Brăila, Gh Bunea Stancu (PSD). Pe lângă firma Tancrad SRL Galaţi mai există o firmă Tancrad Construct SRL Brăila, al cărui sediu este tot pe Calea Călăraşilor nr 161, unde este şi sediul firmei de construcţii Concivia SA Brăila, la care Bunea Stancu este acţionar prin firma Bursagrirom SA, la care deţine 51% din acţiuni.

Cele mai citite

Cum condamnă ministerul lui Radu Oprea România la pierderi financiare. Falimentul LIDO, o societate deținută de statul român. Corupție la nivel Înalt?

Înalți demnitari, personaje controversate din Servicii și oameni din justiție se numără printre persoanele care luptă pentru falimentarea Lido SA, o companie în care...

Accident grav pe DN 1, între un autoturism și un camion

Două persoane au decedat, iar alte două au fost rănite, în urma unui accident rutier produs în această dimineaţă pe DN 1, în localitatea...

Primar din Buzău și mai mulți funcționari, cercetați penal pentru fals în înscrisuri oficiale

Vasile Săcuiu, primarul PSD al comunei Scorțoasa din județul Buzău, este în centrul unei anchete penale alături de mai multe persoane din cadrul...
Ultima oră
Pe aceeași temă