30 C
București
miercuri, 26 iunie 2024
AcasăSpecialDirector Renault explică filosofia Dacia: "S-a trecut de la low-cost la smart...

Director Renault explică filosofia Dacia: “S-a trecut de la low-cost la smart buy”

Arnaud Deboeuf, directorul de programe entry-level Renault, vorbeşte despre filosofia Dacia şi viitorul mărcii. Deboeuf spune în cadrul unui congres al industriei auto că Dacia nu se bazează pe inovaţie ci pe folosirea unor tehnologii populare, cerute de public, conform autonews.com.

Dacia a fost gândită ca un brand low-cost încă de la începutul anilor 2000, atunci când, sub patronajul Renault, în 2002, SuperNova era vândută în peste 52.000 unităţi iar Dacia deţinea 50% din piaţa auto românească. Lucrurile s-au schimbat, Dacia şi-a redus considerabil cota de piaţă deţinută în România, a devenit un succes în Europa de Vest, însă imaginea mărcii pare să fi rămas tot aceea de low-cost, cel puţin în mintea cumpărătorului, care simte că trebuie să facă un compromis atunci când cumpără o Dacia. Şi totuşi Deboeuf spune că lucrurile nu stau chiar aşa.

“Dacia a scăpat de stigmatul de brand low-cost iar acum este asociată mai degrabă cu ideea de smart buy”, a spus Deboeuf în cadrul Congresului organizat de publicaţia Automotive News Europe.

Vezi şi FOTO Aşa va arăta Dusterul de la Nissan! Vezi viitorul SUV Terrano

Cât despre viitorul mărcii directorul din cadrul Renault mai spune că Dacia nu va construi un model electric pentru că inovaţia nu face parte din ADN-ul brandului. Dacia foloseşte tehnologii pentru care există deja o cerere puternică, conform lui Deboeuf, iar drept exmplu sunt sistemele de navigaţie introduse sau opţiunea montării unei camere video pentru parcarea cu spatele, disponibilă pe pieţele vestice.

Deboeuf explică de fapt că Renault nu are de gând să transforme Dacia într-o marcă de înghiţit bani – pentru că dezvoltarea tehnologiilor electrice este făcută în prezent de către producătorii auto de multe ori pe pierdere – ci să rămână o maşină de produs bani. Iar acest lucru, pe româneşte, pare să împace şi capra şi varza. Într-o Europă lovită de criză există un segment important al populaţiei care nu-şi doreşte maşini ticsite de gadgeturi sau cu ultimele inovaţii în domeniu, ci preferă un model care să facă ceea ce trebuie, adică să se comporte acceptabil pe şosea. Cel mai bine rezumă acest lucru Jeremy Clarkson, într-o ediţie a emisiunii “Top Gear”, când spunea că Dacia este o maşină care se rezumă le menirea ei, aceea de a fi condusă, asemenea unui telefon mobil fără pretenţii, care face foarte bine ceea ce trebuie, adică să sune, să dea telefoane.  

De asemenea, după cum explică Deboeuf, Renault este fericită că poate să menţină preţurile la un nivel mai ridicat, dar competitiv, pentru modelele sale proprii, ajutată de faptul că cererea pentru maşini de buget este acoperită cu succes de Dacia. Iar acest segment al Daciei este în creştere, marca auto românească fiind printre puţinele cu vânzări tot mai mari din Europa.

Însă între low-cost şi smart buy, adică preţul cel mai bun, există o diferenţă de nuanţă destul de puternică. Faptul că Dacia încearcă să nu mai fie considerată doar un brand low-cost este clar, având în vedere că oferă dotări şi finisaje opţionale care ridică preţul şi uneori duc modelele sale pe terenul unor competitori ca Skoda Citigo sau Ford Fiesta, ce-i drept de dimensiuni mai mici decât Sandero. 

Dacă Dacia este deja percepută ca “smart buy” şi în mintea consumatorilor nu ştim încă, dar este clar că raportul calitate-preţ rămâne în continuare pilonul principal pe care vor fi construite modelele. În prezent Dacia este construită pe platforma M0, care dezvoltă toate modelel de buget ale Renault. Anul acesta se estimează că vor fi construite circa 1 milion de modele pe această platformă, dintre care cel puţin o treime sub marca Dacia.

 

 

Cele mai citite

Șefii apărării din Rusia și din SUA au stabilit primele dialoguri

Șefii apărării din SUA și Rusia, Lloyd Austin și Andrei Belousov, au vorbit ieri la telefon, într-un dialog neobișnuit între cele două mari puteri...

Cod galben de furtuni în 10 județe, până mâine dimineață. HARTA

Administraţia Naţională de Meteorologie (ANM) a emis o atenţionare Cod galben de instabilitate atmosferică, valabilă până joi dimineaţa în zece judeţe din vest.Astfel, în...

Dorin Recean, premierul Republicii Moldova: Azi am trecut într-o nouă etapă

Uniunea Europeană a deschis oficial negocierile de aderare cu Republica Moldova. Premierul Dorin Recean: Azi am trecut într-o nouă etapă, care ne apropie semnificativ de...
Ultima oră
Pe aceeași temă