Într-un material mai vechi postat pe acest blog spuneam că o anumită bancă(numele nu are importanţă, este una dintre cele mai mari) nu are niciun motiv să creadă că proprii clienţi ar înţelege avantajele de transparenţă care vin din aplicarea noilor prevederi din ordonanţa creditelor. Sugeram atunci că acesta este şi unul dintre motivele pentru care aceşti clienţi sunt destul de uşor de manipulat.
Reacţia băncii a venit brusc printr-un comentariu postat de şeful comunicării de la banca respactivă. Printre altele, domnul se întreba, sau mă întreba, care este baza afirmaţiei.
Las mai jos două comentarii la două materiale de-ale mele legate de bănci. Cred că ar trebui să pună pe gânduri orice bancher şi mai cred că se reprezintă un răspuns ideall la întrebarea de mai sus. Mai cred că aceste opinii arată că românii urăsc efectiv băncile. Din păcate.
Aş putea veni cu sute de astfel de exemple, unele chiar mai explicite în sensul blamării băncilor pentru toate relele din lume, dar cele două de mai jos mi se par suffcient de cuprinzătoare.
1) “Dacă banca are profit înseamnă că depunătorii.creditorii pierd! E simplu, nu?! În altă ordine de idei, marcaţi articolul ca reclamă, vă rog!”. Textul comentat aici
2) “Ar trebui sa invatam sa traim fara credite, astfel vom fi din ce in ce mai rau … Acesta creditare impusa din afara ne-a adus aici, cititi carti si reviste de specialitate …. De ce credeti ca nu se stimuleaza – dobanzile bancare la depozite – __ si fac un marketing agresiv al imprumuturilor … Vai de cei care au luat credite imobiliare ( ipotecare)”. Textul comentat aici