La nici doua saptamani de cand a fost data in judecata de AVAS pentru nerespectarea contractului de privatizare a Uzinei Aro Campulung, compania Cross Lander anunta ca va da, la randul ei, in judecata statul roman. Aceasta, nu inainte de a-si schimba numele in Global Vehicles USA Incorporated.
Patronul John Perez se declara nemultumit de tratamentul primit in tara noastra, invocand clauze din tratatul bilateral Romania-SUA privind protejarea reciproca a investitiilor.
Fara a mentiona in vreun rand ca a vandut Fabrica de Scule si Matrite, cu toate ca nu avea acest drept, potrivit contractului de privatizare, actionarul majoritar al Aro se plange ca a fost supus “unor atacuri continue inca de la inceputul prezentei in Romania”. De la plangeri la acuze, Cross Lander ii nominalizeaza pe “oponentii” sai din Romania: fosti si actuali oficiali guvernamentali, fostul sef al securitatii interne, oficiali ai Autoritatii pentru Valorificarea Activelor Statului (AVAS) si reporteri “senzationalisti”. In continuarea misivei trimise presei, Perez descrie in culori mai mult decat optimiste privatizarea uzinei muscelene, caracterizand-o drept un “succes”. Aceasta fara a uita, insa, sa mai acuze inca o data oficialii AVAS, despre care spune ca sunt implicati intr-o “retea de coruptie” si ca nu si-au indeplinit obligatiile din contractul de privatizare, inclusiv anularea unor datorii bugetare in valoare de 47 de milioane de dolari. In final, patronul Cross Lander devine lacrimogen: “Aceasta este cu adevarat o zi trista, dar nu avem alternativa pentru a proteja interesele investitorilor”. John Perez nu precizeaza, insa, un element esential: unde va intenta procesul. In schimb, se anunta schimbarea numelui companiei in Global Vehicles USA Incorporated, concomitent cu mutarea sediului in Atlanta, Georgia. Lupul isi schimba parul…