17.4 C
București
miercuri, 8 mai 2024
AcasăSpecialCopilotul avionului prăbuşit în Franţa avea probleme de vedere

Copilotul avionului prăbuşit în Franţa avea probleme de vedere

Copilotul Andreas Lubitz, suspectat că ar fi provocat prăbuşirea avionului Germanwings în Alpii francezi, avea probleme de vedere şi se adresase medicului oftalmolog înainte de tragedie, informează Mediafax.

Citeşte şi: Ipoteză șoc a anchetatorilor: Copilotul avionului GermanWings, Andreas Lubitz, ar fi provocat INTENȚIONAT prăbușirea avionului

El s-a adresat unei clinici din cauza problemelor de vedere care i-ar fi putut afecta capacitatea de a pilota avioane, au declarat, sâmbătă, doi oficiali apropiaţi anchetei, citaţi de New York Times.

Dezvăluirea unor posibile probleme oftalmologice adaugă noi elemente la portretul tânărului pilot german, despre care autorităţile susţin că a urmat un tratament pentru probleme psihologice şi că a ascuns angajatorului aspecte privind situaţia sa medicală.

Citeşte şi: Mărturia fostei iubite a copilotului Germanwings: Andreas Lubitz plănuia “ceva ce va fi în memoria tuturor”

În acest moment, nu se ştie cât de severe erau problemele pe care Lubitz le avea la ochi sau dacă acestea aveau legătură cu situaţia sa psihică.

O persoană apropiată anchetei a declarat că autorităţile nu au exclus posibilitatea ca problemele de vedere să fi fost psihosomatice.

Copilotul avionului Germanwings care s-a prăbuşit, marţi, în sudul Franţei ar putea fi responsabil de această tragedie aviatică. Această ipoteză a fost anunțată, joi, de procurorii francezi care anchetează cauzele prăbușirii avionului.

Copilotul, care avea 28 de ani şi se numea Andreas Lubitz, “este de origine germană şi nu figura în dosare ca terorist”, a afirmat joi procurorul din Marsilia Brice Robin, într-o conferinţă de presă.

Potrivit acestuia, Andreas Lubitz a refuzat să dechidă uşa pilotului şi a acţionat butonul de coborâre a aeronavei, ceea ce poate fi interpretat drept o intenţie de a distruge acest avion.

“Copilotul a acționat deliberat când a început coborârea aeronavei. Nu putea acționa decât voluntar. Se poate auzi cum pilotul solicită, prin interfon, să i se dea drumul în cabină. Apoi se aude cum bate în ușă. Nu primește niciun răspuns din partea co-pilotul, iar respirația acestuia părea normală”, a declarat procurorul Brice Robin. 

“În acest stadiu, nimic nu permite să spunem că este vorba despre un atentat terorist”, a mai declarat el, refuzând să vorbească despre o “sinucidere”, pentru că “atunci când te sinucizi o faci singur”.

“Se auzeau strigăte în ultimul moment”, ceea ce înseamnă că pasagerii şi-au dat seama ce se întâmplă chiar înainte de impact. Robin a adăugat că moartea victimelor a fost “instantanee”.

Anchetatorul, citând informații din înregistrările din cutia neagră a avionului, a arătat că pilotul care a părăsit carlinga a fost încuiat afară. 

 

Cele mai citite

Rusia atacă cibernetic Germania și Cehia. Ce măsuri s-au luat

Germania a anunţat luni că şi-a rechemat în ţară "pentru consultări" ambasadorul din Rusia, după ce vineri a acuzat un grup de hakeri ruşi...

Românii sunt cel mai mult interesați de mașini marca Audi, BMW și Volkswagen 

Deși piața de mașini second hand a cunoscut turbulențe în ultimii ani, aceasta continuă să crească. Inflația și creșterea ratelor dobânzilor au atras cumpărătorii...

România – Cehia. Declarațiile selecționerului George Buricea înaintea barajului pentru Cupa Mondială

George Buricea, selecţionerul echipei naţionale de handbal masculin a României, spune că barajul cu Cehia, contând pentru calificarea la Campionatul Mondial din 2025, se...
Ultima oră
Pe aceeași temă