37.8 C
București
vineri, 19 iulie 2024
AcasăSpecialContractul Bechtel obliga statul sa plateasca 250 milioane dolari in avans

Contractul Bechtel obliga statul sa plateasca 250 milioane dolari in avans

Contractul incheiat de fostul Guvern cu Bechtel pentru autostrada Brasov-Bors obliga statul roman sa plateasca in avans o suma de 250 milioane dolari, iar documentele justificative de decont ar urma sa-i fie prezentate abia la terminarea lucrarilor, a anuntat premierul Calin Popescu Tariceanu. El a prezentat, la un post de televiziune, unul dintre motivele pentru care autoritatile romane negociaza cu reprezentantii companiei americane modificarea contractului incheiat anul trecut.

„Contractul prevede o clauza foarte ciudata, in baza careia statul roman trebuie sa plateasca 250 milioane dolari in avans, urmand ca decontarea lucrarilor si justificarea acestor bani sa fie facute la terminarea lucrarilor. Cu alte cuvinte, statul roman acorda un imprumut fara dobanda companiei Bechtel, pe langa finantarea lucrarii”, a spus Tariceanu.
Premierul a precizat ca acest fapt, nepermis de legislatia romaneasca, i-a fost sesizat de catre ministrul Transporturilor, care a primit acceptul sa nu plateasca aceste sume.
In aceste conditii, proiectul autostrazii Brasov-Bors este blocat, iar lucrarile vor continua dupa ce legislatia privind parteneriatul public-privat va fi revizuita conform normelor europene. „Acum, lucrarile stagneaza deoarece Bechtel trebuie sa accepte si sa respecte legislatia romaneasca. Nu putem functiona dupa legislatia din alta tara. In momentul in care Bechtel va accepta acest lucru, vom continua lucrarile”, a spus Tariceanu.
El a precizat ca statul roman nu va plati penalitati pentru nerespectarea clauzelor si nici nu are in vedere rezilierea contractului pentru constructia autostrazii.
In prima saptamana a lunii iunie, ministrul Transporturilor a anuntat ca a inceput renegocierea clauzelor contractului incheiat cu Bechtel, una dintre problemele discutate fiind avansul de plata considerat prea mare. Lucrarile au inceput anul trecut, in baza unui contract in valoare de 2,2 miliarde euro. Dupa alegeri, noua administratie de la Bucuresti s-a pronuntat, de mai multe ori, in favoarea inceperii unui alt proiect de autostrada, pe traseul Bucuresti-Pitesti-Ramnicu Valcea-Sibiu-Lugoj-Arad-Timisoara, considerat prioritar in domeniul infrastructurii.

Cele mai citite
Ultima oră
Pe aceeași temă