15.7 C
București
sâmbătă, 27 aprilie 2024
AcasăSpecialCe riscă firmele de telefonie, care au umflat artificial tarifele

Ce riscă firmele de telefonie, care au umflat artificial tarifele

Consiliul Concurenței a transmis Comisiei Europene (CE) angajamentele primite de la Orange, Vodafone, RCS & RDS şi Cosmote (Telekom România) prin care operatorii încearcă să pună capăt unei investigații privind un posibil abuz de poziţie dominantă la terminarea apelurilor.

Dacă propunerile vor fi acceptate de Concurență, după avizarea acestora de către Comisia Europeană, atunci investigația în care operatorii de telefonie mobilă sunt pasibili de amenzi de până la 10% din cifra de afaceri va înceta. “Ca parte a procedurii deschise în aprilie 2011 de Consiliul Concurenței împotriva tuturor operatorilor de telefonie mobilă pentru potențial abuz de poziție dominantă pe piaţa serviciului de terminare a apelurilor în propria reţea de telefonie, Consiliul a acceptat în iulie 2015 angajamentele propuse de Orange România. O decizie a Consiliului care să aprobe angajamentele propuse va pune capăt acestor proceduri”, se arată în raportul financiar al grupului francez Orange, publicat ieri.

Consiliul Concurenţei are în desfăşurare o investigaţie privind un posibil abuz de poziţie dominantă săvârşit de fiecare dintre operatorii de telefonie mobilă – Cosmote (în prezent Telekom Romania Mobile Communications), Orange, RCS & RDS şi Vodafone, în propria reţea. “Fiecare dintre operatorii de telefonie mobilă din România deţine o poziţie de monopol pe piaţa serviciului de terminare a apelurilor în propria reţea de telefonie. Companiile investigate au propus Consiliului Concurenţei o serie de angajamente care să înlăture îngrijorările concurenţiale ce au condus la declanşarea din oficiu a investigaţiei privind o posibilă discriminare în ceea ce priveşte nivelul tarifului pentru serviciul de terminare a apelurilor la punctele mobile ale reţelei individuale (a fiecărui operator mobil)”, potrivit Consiliului Concurenței.

Mediul concurențial a fost afectat

Îngrijorările concurenţiale se referă la faptul că cei patru operatori practicau tarife diferenţiate de terminare a apelurilor în funcţie de originea acestora (apeluri iniţiate şi terminate în aceeaşi reţea, respectiv apeluri iniţiate într-o reţea şi terminate în altă reţea). Acest lucru poate conduce la prejudicierea consumatorilor care vor plăti tarife mai mari şi poate afecta mediul concurenţial din acest domeniu prin limitarea dezvoltării reţelelor mai mici, menţinerea artificială a cotelor pe piaţa de retail și afectarea migrării utilizatorilor către alte reţele, notează Consiliul.

Orange s-a angajat să nu discrimineze/diferenţieze între nivelul tarifelor pentru serviciile de terminare a apelurilor la puncte mobile furnizate de companie la nivel de gros şi tarifele pentru serviciile de terminare la puncte mobile auto-furnizate. Aplicarea angajamentului ar urma să fie monitorizată pe o perioadă de trei ani.

Dacă angajamentele sunt acceptate de Consiliul Concurenţei, punerea în practică a acestora este monitorizată de autoritatea de concurenţă sau de către un mandatar desemnat în acest sens. În cazul neîndeplinirii angajamentelor, compania poate fi sancţionată cu amendă de până la 10% din cifra de afaceri realizată în anul anterior aplicării sancțiunii. Pe parcursul procedurii, Consiliul Concurenţei poate redeschide la cerere sau din oficiu investigaţia, dacă se constată anumite nereguli. 

Cele mai citite

Serviciile secrete americane au tras concluzia în cazul Alexei Navalnîi

Serviciile secrete americane au stabilit că președintele rus Vladimir Putin probabil nu a ordonat uciderea politicianului de opoziție Alexei Navalnîi, scrie Reuters. Navalnîi a murit...

Măsurile și condițiile pentru votul cu urna specială la europarlamentare și locale

Biroul Electoral Central (BEC) a stabilit măsurile pentru exercitarea dreptului de vot prin intermediul urnei speciale la alegerile din data de 9 iunie, menţionând,...

ANPC, recomandări pentru 1 Mai. “Acordați o atenție deosebită aspectului produsului”

Avertizarea transmisă de către directorul general al Autorității Naționale pentru Protecția Consumatorilor (ANPC), Paul Anghel, este deosebit de importantă pentru consumatorii din România, în...
Ultima oră
Pe aceeași temă