11.3 C
București
sâmbătă, 18 mai 2024
AcasăSpecialCe reţele de socializare folosesc companiile româneşti

Ce reţele de socializare folosesc companiile româneşti

Cele mai utilizate reţele de socializare de către firmele româneşti sunt Facebook, cu 93% rată de utilizare, YouTube cu 43% şi LinkedIn cu 43%, conform unui studiu intitulat “EY România – Social media şi mediul de afaceri românesc”.

78% dintre companiile româneşti utilizează reţelele sociale pentru promovarea companiei, iar mai mult de jumătate dintre companii utilizează marketing-ul pe reţelele de socializare de cel puţin un an. Aproape jumătate dintre aceste companii au o frecvenţă zilnică a postărilor. 

Pentru a se promova în social media, 39% dintre companiile româneşti respondente au deja un departament special pentru comunicarea prin social media, deoarece consideră în proporţie de 83% reţelele sociale ca fiind o modalitate foarte rapidă şi eficientă de a prezenta noile produse şi servicii, se arată într-un comunicat de presă remis redacţiei “România liberă”.

Citeşte şi: Ai cont pe o reţea de socializare? Află ce spune platforma online despre vârsta şi veniturile tale

Studiul analizează răspunsurile a 173 de reprezentanţi ai unor companii româneşti din diverse industrii cu privire la modul în care abordează marketing-ul prin intermediul reţelelor de socializare şi impactul pe care acesta îl are în prezent în activitatea lor. Chestionarul a fost aplicat în perioada 22 august – 10 octombrie 2013, iar 79% dintre respondenţi sunt reprezentanţi ai unor companii cu venituri anuale care depăşesc 10 mil EUR.

Dacă Facebook-ul este utilizat de 93% dintre respondenţi, Twitter are o rată de utilizare de 26%, în timp ce LinkedIn marchează o rată de utilizare de 41% în România. Majoritatea respondenţilor alocă pentru marketingul pe social media între 1-5 ore, în timp ce 30% alocă peste 10 ore în fiecare săptămână. Frecvenţa postării variază şi ea, cu 49% dintre respondenţi postând zilnic, 15% o dată la 2-3 zile, 21% săptămânal, iar 15% lunar sau o dată la câteva luni.

Scopurile cele mai des întâlnite în utilizarea reţelelor de socializare sunt comunicarea de brand, în proporţie de 87%, şi marketing/vânzări, în proporţie de 85% dintre respondenţi. Reţelele sociale sunt utilizate şi pentru recrutare, networking, analiză competitivă şi cercetare, dar într-o măsură mai mică.

Citeşte şi: Reţelele de socializare, raiul pedofililor: Străinilor le plac băieţii români

“Sondajul nostru indică faptul că organizaţiile româneşti se îndreaptă în direcţia bună, dar conştientizarea importanţei social media se aşteaptă să fie dublată de acţiuni în acest sens. Se observă o distanţă între cei 83% care consideră marketing-ul pe reţelele de socializare ca fiind eficient şi care consideră prezenţa în social media un avantaj competitiv şi cei 78% care utilizează aceste reţele pentru promovarea companiei”, a declarat Elena Badea, Director de Marketing, EY România.

“Companiile multinaţionale sunt cele mai avansate în utilizarea social media, pentru că au înţeles faptul că generaţia Y devine din ce în ce mai relevantă pentru business, ca potenţiali consumatori sau angajaţi”, a adăugat Elena Badea.

Cele mai citite
Ultima oră
Pe aceeași temă