Aproape 700.000 de vehicule Renault ar putea avea nevoie de actualizarea softurilor de poluare, a declarat directorul pentru concurenţă Thierry Bollore, informează Mediafax.
Grupul Renault va anunţa în martie măsuri de reducere a emisiilor reale de oxid de azot la cele mai recente modele diesel.
Ajustările necesare motoarelor, care vor consta în actualizări ale softurilor, vor fi disponibile pentru generaţia Euro 6 a motoarelor diesel, a declarat Bollore, în timpul unui briefing susţinut la sediul Renault din vestul Parisului.
Începând din luna iulie, vor fi oferite verificări voluntare ale motoarelor pentru proprietarii a circa 700.000 de vehicule care ar putea fi eligibile pentru modernizare.
"Va fi o propunere făcută clienţilor, nu o rechemare, întrucât vehiculele sunt conforme", a subliniat Bollore, asigurând că Renault respectă toate normele în vigoare referitoare la emisii.
Proprietarii de vehicule diesel Euro 6 vor putea cere, dacă va fi nevoie, o operaţiune de întreţinere. Va fi vorba despre o simplă programare.
Constructorul auto francez a recunoscut existenţa unei erori de calibraj în sistemul de depoluare al modelului Captur şi a asigurat că a început deja, din noiembrie, o rechemare pentru circa 15.000 de vehicule, versiunea 110 CV.
Ministrul francez al Mediului, Segolene Royal, a declarat marţi, la postul de radio RTL, că Renault va rechema peste 15.000 de vehicule în Franţa, care nu au intrat încă la vânzare, după ce o investigaţie a arătat că sistemele lor de filtrare a emisiilor au nevoie de ajustări.
Sistemele de filtrare ale acestor vehicule nu funcţionează la temperaturi foarte înalte sau sub 17 grade Celsius, a afirmat Royal.
Reglarea acestor sisteme pentru a deveni operaţionale la temperaturile respective va necesita circa jumătate de zi pentru fiecare motor, a explicat ministrul.