21.3 C
București
duminică, 28 aprilie 2024
AcasăSocialProblemă rezolvată parțial. Așteptăm mai puțin în stațiile de metrou din nordul...

Problemă rezolvată parțial. Așteptăm mai puțin în stațiile de metrou din nordul Bucureștiului

Începând cu 1 Mai, între stațiile Gara de Nord 2 și Străulești de pe Magistrala 4, trenurile de metrou circulă la un interval de aproximativ zece minute, față de peste 15 minute, cum se întâmpla până acum.

Pentru ca trenurile să fie mai dese, încerpând de la finele lunii februarie și până pe 30 aprilie s-au desfășurat ultimele lucrări pentru montarea echipamentelor de automatizare a traficului pe Magistrala 4, tronsonul Parc Bazilescu – Străulești.

În perioada lucrărilor, toată luna martie pe distanţa Străuleşti – Jiului – Străuleşti, firul 1, circulaţia s-a desfăşurat în sistem pendulă, la un interval de 15 minute iar pe distanţa Gara de Nord – Jiului – Gara de Nord, la un interval de 10 minute. Apoi, începând cu 1 aprilie, pe distanţa Străuleşti – Jiului – Străuleşti firul 2, circulaţia s-a făcut în sistem pendulă, la un interval de 15 minute, iar pe distanţa Gara de Nord 2 – Jiului – Gara de Nord 2, la un interval de 10 minute.

Cât timp au durat lucrările, pentru continuarea călătoriei spre staţiile de metrou Străuleşti sau Gara de Nord 2, pasagerii au schimbat trenul în staţia Jiului, de la cealaltă linie. Acum s-a eliminat transbordarea de la Jiului, iar intervalul de succedare s-a redus la aproximativ zece minute. Ce-i drept, nu la maximum opt minute, așa cum a promis Metrorex, la solicitarea României libere. Însă tot au mai rămas lucrări de făcut, așa că trenurile circulă acum ca la Londra, pe partea stângă. Până la închiderea ediției, reprezentanții Metrorex nu au răspuns în ce constau aceste lucrări.

Lucrări finalizate după 30 de ani

România liberă a dezvăluit la începutul anului că, deși Magistrala 4 fusese inaugurată integral, până la Străulești, călătorii erau nevoiți să aștepte în stații chiar și peste 15 minute. Din cauza lipsei unui macaz, intervalul de succedare a trenurilor era nepermis de mare, depășind uneori și 15 minute, așa că mulți bucureșteni din nordul orașului preferau să folosească în continuare, pe bună dreptate, mașina personală, în loc să ia metroul. Și dacă aveai ghinionul să ratezi „la mustață” trenul erai apoi nevoit să aștepți un sfert de oră, distanța de 7,64 km dintre Gara de Nord și Străulești putea fi parcursă mai rapid cu bicicleta.

Așa se face că abia acum, în 2018, se poate spune că Magistrala 4 (care numără opt stații) va fi finalizată în totalitate, la aproape 30 de ani de la începerea lucrărilor – decembrie 1989.

Cele mai citite

România, aur în „proba regină” a canotajului, la Europenele de la Szeged

Barca feminină de 8+1 a României a cucerit medaliile de aur în finala disputată duminică la Campionatele Europene de la Szeged. România a încheiat...

Aproape 1,8 milioane de români îşi sărbătoresc onomastica de Florii. Cele mai întâlnite prenume

Aproape 1,8 milioane de români îşi sărbătoresc onomastica duminică, de sărbătoarea Floriilor. Potrivit Direcţiei pentru Evidenţa Persoanelor şi Administrarea Bazelor de Date din cadrul...

Fosta închisoare de la Râmnicu Sărat devine Memorial dedicat victimelor comunismului. Proiectul fusese lansat acum 11 ani

În incinta fostei închisori de la Râmnicu Sărat vor fi construite, până în anul 2026, Memorialul „Închisoarea Tăcerii” și Centrul Educațional privind Comunismul în...
Ultima oră
Pe aceeași temă