Folosim cookie-uri pentru a personaliza conținutul și anunțurile, pentru a oferi funcții de rețele sociale și pentru a analiza traficul. De asemenea, le oferim partenerilor de rețele sociale, de publicitate și de analize informații cu privire la modul în care folosiți site-ul nostru. Aceștia le pot combina cu alte informații oferite de dvs. sau culese în urma folosirii serviciilor lor. În cazul în care alegeți să continuați să utilizați website-ul nostru, sunteți de acord cu utilizarea modulelor noastre cookie.

Sănătate- expunerea la temperaturi ridicate

“Orele cu stres termic s-au înmulțit, iar organismul uman nu poate face față.” Sfaturi practice

Meteorologii atrag atenția că numărul de ore din timpul anului cu stres termic generat de căldură a crescut foarte mult în ultimele decenii.

Share

Cristiana Trifu 0 comentarii

Actualizat: 07.07.2020 - 21:35

 

“În momentul în care avem stres termic pentru organism, organismul nu mai face față prin a ajunge la un echilibru termic natural” - a declarat expertul în fenomene meteo extreme, Bogdan Antonescu

În special în București, comparativ cu toate orașele mari din Europa. Și nu numai că acest stres termic a crescut ca număr de ore, dar aceste ore tind să fie una după alta, ceea ce este foarte greu de suportat pentru organismul uman. Temperaturile ridicate înregistrate în cursul zilei pot genera probleme de sănătate atât persoanelor sănătoase, dar mai ales celor cu suferințe cardiovasculare, neuropsihice, endocrine, metabolice, în general bolnavilor cronici si copiilor.


În zilele călduroase, dacă organismul nu reușește să-şi mențină temperatura în jur de 37 grade Celsius sau pierderile de apă şi săruri nu sunt înlocuite în mod adecvat pot apărea: amețeli, crampe musculare, senzație de epuizare, șoc hipertermic sau insolație.


Recomandări pentru populația generală şi populaţia cu risc (vârstnici, persoane cu boli cronice, persoane cu dizabilităţi) de a trece cu bine peste valul de caniculă care a lovit România:


·       Este de evitat, pe cât posibil, deplasările  între orele 11 – 18;
·       Dacă aveţi aer condiţionat, reglaţi aparatul astfel încât temperatura să fie cu 5 grade mai mică decât temperatura ambientală;
·       Ventilatoarele nu trebuie folosite dacă temperatura aerului depăşeşte 32 grade Celsius;
·       Purtaţi pălării de soare, haine lejere şi ample, din fibre naturale, de culori deschise;
·       Pe parcursul zilei faceţi duşuri călduțe, fără a vă şterge de apă;
În perioadele de caniculă se recomandă consumul unui pahar de apă (sau echivalentul acestuia) la fiecare 15 – 20 de minute. O doză de iaurt produce aceeași hidratare ca și un pahar de apă;
Nu consumați alcool deoarece acesta favorizează deshidratarea și diminuează capacitatea de luptă a organismului împotriva căldurii;
Evitați băuturile cu conținut ridicat de cofeină (cafea, ceai, cola) sau de zahar (sucuri răcoritoare carbogazoase) deoarece acestea sunt diuretice;
 Consumați fructe și legume proaspete (pepene galben, roşu, prune, castraveţi, roşii) deoarece acestea conțin o mare cantitate de apă;
Evitaţi activităţile în exterior care necesită un consum mare de energie (sport, grădinărit, lucrări agricole).
 

Comentarii

loading...