25.2 C
București
luni, 6 mai 2024
AcasăOp & EdOpiniiCe s-a vrut și la ce s-a ajuns cu Evaluarea Națională

Ce s-a vrut și la ce s-a ajuns cu Evaluarea Națională

Această evaluare, ce era gândită să urmeze modelul testelor internaționale PISA, nu a reușit, până în prezent, deși au trecut ani buni de la implementarea lor, să ajungă la ceea ce se dorea.

Subiectele sunt clar diferit formulate față de cele de la testele PISA, de unde și dificultățile pe care elevii din țara noastră le întâmpină în a înțelege cerințele subiectelor de la testările internaționale.

La Evaluarea Națională s-a introdus doar broșura pe care elevii rezolvă subiectele (pentru prima dată, anul acesta, și la examenul de final de gimnaziu) ca la testele PISA.

De fapt, subiectele sunt formulate în continuare după modelul românesc, doar că sunt tipărite pe broșura de model internațional.

Nu am reușit să ajungem nici la interdisciplinaritate.

Elevii, părinții și chiar mulți profesori nu au înțeles încă importanța acestor teste, iar vina pentru acest lucru revine Ministerului Educației.

Aceste teste ar trebui să arate nivelul de pregătire al elevilor și să-l ajute pe dascăl să elaboreze un plan de recuperare pentru școlarii care sunt în urma colegilor în procesul educațional.

Din nefericire, s-a ajuns la un dezinteres cronicizat față de aceste teste.

Interesul elevilor, în multe cazuri, a fost stârnit de profesori printr-o mică ilegalitate: note trecute în catalog pentru elevii care obțin rezultate bune la Evaluarea Națională.

Conform regulamentului, rezultatele evaluărilor naționale nu sunt trecute în catalog și sunt comunicate fiecărui elev în parte și părinților.

Pentru a stârni puțin interes din partea elevilor, mulți profesori au încercat însă să creeze o competiție.

Laurențiu Mușoiu
Laurențiu Mușoiu
Laurențiu Mihail Mușoiu lucrează în presa centrală din anul 2008. Din anul 2018 lucrează la “România liberă”. A absolvit Facultatea de Jurnalism și Științele Comunicării din cadrul Universității din București. Deține un master în Cercetare în Științele Comunicării. Este, de asemenea, profesor pentru învățământul primar și preșcolar.
Cele mai citite

O companie a ajuns să valoreze 2.000 de miliarde de dolari

CEO-ul companiei Nvidia dezvăluie cum a ajuns firma lui să valoreze 2.000 de miliarde de dolari, arată un articol publicat pe site-ul termene.ro. Interviul cu...

Rusia – Ucraina, ziua 782. Rusia ar pregăti acte de sabotaj în toată Europa, avertizează serviciile de informații

Rusia ar pregăti "acte de sabotaj violente" în toată Europa, avertizează serviciile de informații occidentale. "Suntem de părere că riscul unor acte de sabotaj controlate...

CFR Cluj – Rapid 3-2. Giuleștenii rămân fără victorie în play-off

CFR Cluj a câștigat derby-ul alb-vișiniu disputat pe teren propriu împotriva Rapidului cu scorul de 3-2 și și-a consolidat poziția a doua în clasamentul...
Ultima oră
Pe aceeași temă