Folosim cookie-uri pentru a personaliza conținutul și anunțurile, pentru a oferi funcții de rețele sociale și pentru a analiza traficul. De asemenea, le oferim partenerilor de rețele sociale, de publicitate și de analize informații cu privire la modul în care folosiți site-ul nostru. Aceștia le pot combina cu alte informații oferite de dvs. sau culese în urma folosirii serviciilor lor. În cazul în care alegeți să continuați să utilizați website-ul nostru, sunteți de acord cu utilizarea modulelor noastre cookie.

Tu stii ce poti sa faci pentru o viata mai sanatoasa si activa?

Tu stii ce poti sa faci pentru o viata mai sanatoasa si activa?

Traim o viata din ce in ce mai agitata, iar timpul nostru este tot mai limitat. Atat de limitat incat ajungem sa ne ignoram chiar pe noi insine.

Share

Andrei Mărgăritescu 0 comentarii

Actualizat: 21.12.2017 - 16:45

Este gresit sa procedam in acest fel, mai ales daca la mijloc se afla sanatatea noastra. Din pacate nu prea mai avem timp sa avem grija ce mancam si preferam sa alegem mancarea de tip fast-food (asta in conditiile incare nu sarim peste mese). In plus, devenim tot mai sedentari, iar mersul la sala sau sa alergam pe stadion iese din discutie.

E timpul ca si tu sa faci o schimbare in viata ta si sa renunti sa mai folosesti timpul limitat ca scuza principala. Da, nu ai decat 24 de ore intr-o zi, dar cu o buna organizare poti sa dedici 1-2 ore si pentru tine, iar primul pas il reprezinta eliminarea sedentarismului din viata ta, urmata de schimbarea alimentatiei in una mult mai sanatoasa decat cea actuala. Odihna trebuie sa faca si ea parte de pe lista cu lucruri pe care trebuie sa le facem pentru a ne imbunatati sanatatea organismului nostru. Toate aceste schimbari nu necesita un efort semnificativ.

Pentru inceput, incearca sa nu mai duci o viata sedentara. Chiar daca lucrezi la birou, asta nu inseamna ca o sa iti petreci toata ziua pe scaun, stand jos. Incearca, de exemplu, dupa o ora de stat jos sa te ridici pentru 5-10 minute si sa te plimbi putin prin birou. Dute la fereastra si uitate afara. Sau mergi pana la baie si spalata-te pe fata. E bine sa mai luam mici pauze in care sa ne indreptam spatele.

Renunta la masina atunci cand poti si mergi pe jos. Mersul pe jos se poate dovedi foarte eficient atunci cand ne dorim sa ne dezvoltam putin conditia fizica, mai ales daca optam pentru un mers mai alert. Unde mai pui ca in acest fe faci si economii la combustibil si salvezi planeta. Un alt lucru care te poate ajuta sa te mentii in forma este apelarea la aparatele precum bicicletele pentru fitness de care te poti folosi oricand ai nevoie, chiar din confortul propriei tale locuinte sau, de ce nu, chiar direct la birou, daca ai o oarecare libertate atunci cand vine vorba de decorarea acestuia.

Dupa cum poti observa, ai o gramada de posibilitati la dispozitie atunci cand vine vorba de a face mai multa miscare si a spune adio vietii sedentare. Dar pentru o viata sanatoasa lucrurile nu se termina aici, iar asta pentru ca schimbarile pe care trebuie sa le aduci stilului tau de viata trebuie sa fie mult mai diverse.

Ce mai trebuie sa faci? Sa renunti complet la mancarea de tip fast-food. Daca intr-adevar nu ai timp sa gatesti si trebuie sa mananci pe fuga (desi e de preferat sa nu te grabesti in timp ce iei masa) macar alege o mancare mai sanatoasa. In majoritatea fast-food-urilor vei observa ca ofera si salate sau mancaruri care au la baza carnea de pui (alege pieptul daca ai aceasta posibilitatea). De asemenea, daca tot vreai neaparat sa mananci o saorma, renunta la sosuri si cartofii prajiti. Ele nu iti fac bine. In schimb, carnea si salata sunt chiar bune pentru sanatatea ta.

Renunta definitiv si la sucurile carbogazoase, care sunt pline de coloranti si alte substante care pe termen lung ne pot afecta in mod negativ sanatatea. Apa trebuie sa reprezinte principala ta sursa de lichide, iar aici e bine sa ai in vedere faptul ca trebuie sa bei cel putin 2 sau chiar 3 litri de apa in fiecare zi. Bauturile alcoolice nici nu mai intra in discutie, iar pierderea noptilor prin baruri, chiar si doar in weekend-uri este si ea exclusa. Ai nevoie si de somn, iar cel putin 7-8 ore in fiecare noapte sunt absolut necesare.

Comentarii

loading...