25.2 C
București
luni, 6 mai 2024
AcasăLifestyleȘi Twitter a vândut accesul la datele utilizatorilor

Și Twitter a vândut accesul la datele utilizatorilor

Twitter a vândut accesul la date publice ale utilizatorilor unui profesor al Universităţii Cambridge care a obţinut şi informaţii aparţinând unor milioane de utilizatori ai Facebook, transferate ulterior firmei de consultanţă Cambridge Analytica fără consimţământul acestora, transmite Bloomberg, citat de Digi24.

Aleksandr Kogan, creatorul unui test de personalitate pe Facebook pentru colectarea de informaţii folosite ulterior de către Cambridge Analytica, a înfiinţat propria sa companie, Global Science Research (GSR). Firma respectivă a obţinut, timp de o zi, în 2015, accesul la un volum mare de date publice de pe Twitter, dintr-o perioadă de mai multe luni.

„În 2015, GSR a avut o singură dată acces la un eşantion aleatoriu de tweet-uri publice, dintr-o perioadă de cinci luni, respectiv decembrie 2014-aprilie 2015. Pe baza informaţiilor recente, am efectuat propria noastră verificare internă şi nu am găsit niciun acces la date private ale persoanelor care folosesc Twitter”, a explicat un reprezentant Twitter pentru Bloomberg.

Twitter a eliminat Cambridge Analytica şi entităţile afiliate acesteia din rândul furnizorilor de publicitate. Compania a precizat că GSR a plătit pentru accesul la date, fără să ofere alte informaţii.

Twitter oferă unor companii, dezvoltatori şi utilizatori accesul la date publice, prin intermendiul unui soft (API – application programming interfaces) care solicită şi oferă informaţii. Compania vinde datele unor organizaţii, care deseori le folosesc pentru analizarea unor evenimente, sentimente sau pentru servicii destinate clienţilor.

Cel mai mare acces este acordat firmelor, respectiv tweet-uri din ultimele 30 de  zile sau acces la tweet-uri începând din 2006. Pentru a obţine accesul la date, clienţii trebuie să explice cum vor utiliza datele şi cine vor fi beneficiarii finali.

Twitter nu vinde mesaje private adresate direct, iar utilizatorii trebuie să opteze dacă vor ca tweet-ul să includă locaţia.

Veniturile obţinute de Twitter din vânzarea de date şi alte surse au crescut în primul trimestru cu circa 20%, la 90 de milioane de dolari.

Criticile la adresa Twitter, pentru incapacitatea de a preveni informaţiile incoerecte sau abuzurile de pe platforma sa de socializare, au crescut după alegerile prezidenţiale din Statele Unite din 2016. În primul trimestru, compania a eliminat peste 142.000 de aplicaţii conectate la Twitter API, care împreună au fost responsabile de peste 130 de milioane de tweet-uri „de calitate slabă”, în perioada respectivă. Compania a limitat totodată capacitatea utilizatorilor de a efectua acţiuni coordonate prin intermediul unor conturi multiple.

Cele mai citite

Ambasada britanică prezintă un ursuleț Paddington decorat cu simboluri românești, în cinstea Paștelui ortodox

Ambasada Marii Britanii la București a creat un ursuleț Paddington decorat cu simboluri românești, pentru a marca Paștele ortodox. Paddington este o jucărie de pluș...

Dacă țările occidentale trimit trupe pe teritoriul “fostei Ucraine”, ar însemna că declară război Rusiei, susține Medvedev

Decizia unor țări occidentale de a trimite trupe pe teritoriul "fostei Ucraine" ar echivala cu o declarație de război împotriva Rusiei, susține Dmitry Medvedev,...

Gata cu vacanța de Paște. Românii se întorc acasă

Coloane de autovehicule care se întind pe câţiva kilometri au fost observate pe principalele artere rutiere din orașul bulgăresc Ruse, situat la granița cu...
Ultima oră
Pe aceeași temă