9.1 C
București
luni, 22 aprilie 2024
AcasăLifestyleParfumuri emblematice pentru bărbați: care sunt aromele masculine care au rămas în...

Parfumuri emblematice pentru bărbați: care sunt aromele masculine care au rămas în istorie

Parfumurile sunt unele dintre puținele produse de lux accesibile publicului larg. Dacă, în 2020, piața mondială de profil se ridica la 29,8 miliarde de dolari, specialiștii de la Fortune Business Insight estimează că aceasta va crește la 43,2 miliarde de dolari în 2028. Este o dovadă că acest sector de activitate, care a fascinat oamenii de la începuturile sale, continuă să prezinte un interes din ce în ce mai mare.

Istoria parfumului se îmbină cu cea a umanității. De-a lungul timpului, acest produs a fost folosit ca monedă de schimb, metodă de protecție împotriva bolilor, poțiune divină ori mijloc de a atrage un partener. Unele arome au reușit să se mențină mai mult ca altele, devenind simboluri ale parfumeriei de lux. Iată mai jos patru dintre parfumurile masculine care au rămas în istorie.

Dior Eau Sauvage

Lansat pe piață în 1966, acest parfum barbati avea accente florale, însă nu un miros amețitor. A fost creat de “nasul” Edmond Roudnitska, în timp ce concepția ambalajului îi aparține lui Pierre Camin. Dior Eau Sauvage are arome lemnoase, cu note de citrice, rozmarin, busuioc și vetiver. De-a lungul timpului, a fost demonstrat științific faptul că aromele sale pot să influențeze acțiunea hipotalamusului, acea parte din creier responsabilă cu secreția de hormoni sexuali la femei. Între timp, a fost inclus în gama de parfumuri clasice de pe piața franceză, fiind printre cel mai bine vândute. Printre vedetele care au fost imaginea Dior Eau Sauvage se numără Alain Delon, Zinédine Zidane și Johnny Hallyday.

Lancôme Hypnôse Homme

Parfumul lansat de compania franceză fondată în 1935 este destul de nou, fiind creat în 2007, de “nasul” Maurice Roucel. După succesul versiunii pentru femei, brandul Lancome a lansat acest parfum într-o sticlă similară. Parfumul este construit pe un contrast între note aromatice și orientale. Din compoziția sa fac parte aromele de cardamom, mentă, bergamotă și mandarină, lavandă, ambră, paciuli și mosc. Deși mai nou, Lancôme Hypnôse Homme s-a înscris cu succes în gama parfumuri pentru bărbați care au devenit clasice.

Chanel Pour Monsieur

În 1954, celebrul parfumier rus Ernest Beaux, care a creat N°5, și-a cedat locul de “nas” la Casa Chanel lui Henri Robert. Acesta este cel care a creat primul parfum masculin al brandului Chanel, numit simplu “Pour Monsieur” și care a fost lansat pe piață în 1955. Trei bărbați au inspirat-o pe Coco Chanel în crearea acestui parfum, jucătorul de polo britanic Arthur Edward Capel, cunoscut ca Boy Capel, marele duce Dimitri Pavlovici al Rusiei și Hugh Grosvenor, duce de Westminster. “Trei bărbați cu o eleganță naturală și discretă, fără artificii, care cultivă arta distincției interioare. Bărbați cu inimă și spirit”, i-a descris Coco Chanel. Chanel Pour Monsieur are note de citrice, lămâie și portocală, de verbină și lavandă, dar și de neroli, coriandru, ghimbir și cardamom. mușchi de stejar, cedru, vetiver și paciuli. Chanel Pour Monsieur se înscrie în prezent în linia parfumurilor masculine rafinate clasice.

Vétiver Guerlain

Creat în 1959, Vétiver Guerlain este un simbol al parfumeriei. A fost prima creație a lui Jean-Paul Guerlain, nepotul fondatorului casei de modă, și se bazează, așa cum arată și numele, pe aroma de vetiver, având acorduri lemnoase, elegante și sofisticate. De-a lungul deceniilor, compoziția parfumului a rămas neschimbată, însă ambalajul a suferit modificări. Parfumul are și note citrice, foarte proaspete, ca lămâia, bergamota și neroli, dar și picante, de tutun, santal, paciuli și boabe de tonka. Creat de Jean-Paul Gaultier la doar 22 de ani, Vetiver s-a impus, de-a lungul timpului, în rândul parfumurilor masculine atemporale. 

Parfumeria modernă este dominată de mai multe tendințe simultane, senzualitate, autenticitate, emoție, șic, îndrăzneală. Parfumurile masculine prezentate mai sus au trecut proba timpului, intrând în galeria marilor clasice. 

Sursa foto: Freepik

Cele mai citite

Consecințele unui linșaj mediatic

Lapidarea doctorului Cătălin Cârstoiu în piața publică este cea mai clară radiografie a societății românești. Nimeni din breasla medicală nu i-a sărit în apărare,...

Consecințele unui linșaj mediatic

Lapidarea doctorului Cătălin Cârstoiu în piața publică este cea mai clară radiografie a societății românești. Nimeni din breasla medicală nu i-a sărit în apărare,...

Robe, toci și eșarfe – accesoriile perfecte pentru a-ți completa ținuta de absolvire

Fie că ești în clasa a XII-a sau în ultimul an de facultate, absolvirea este un moment special. Este un moment unic care marchează...
Ultima oră
Pe aceeași temă