16.8 C
București
sâmbătă, 12 octombrie 2024
AcasăLifestylePanificație vs. Patiserie: care este diferența și ce tip de afacere să...

Panificație vs. Patiserie: care este diferența și ce tip de afacere să alegi?

Te tentează gândul de a intra în lumea antreprenorilor, iar produsele de panificație și patiserie te interesează în mod special? Acest articol te poate ajuta să te lămurești care este diferența dintre panificație și patiserie și care dintre variante ți se potrivește mai bine.

Panificație și patiserie: care e diferența?

Pentru a înțelege mai bine care sunt diferențele dintre cele două concepte, vom apela mai întâi la definițiile lor din dicționar:

  • Panificație: Proces de transformare a făinii de grâu și de secară în pâine, chifle, cornuri etc;
  • Patiserie: Ramură în industria alimentară care se ocupă cu fabricarea unor produse de patiserie; aluat fin, preparat cu mult unt, din care se fac pateuri, placinte etc; Locul în care se consumă și se vând produse de patiserie.

Dacă e să tragem linie, deși panificația și patiseria produc și comercializează produse din făină, patiseria este „sora” mai mare și mai pretențioasă a panificației.

Ambele inițiative presupun o investiție inițială

Indiferent dacă optezi pentru una sau cealaltă dintre variante, vei avea nevoie de o investiție inițială în elemente precum:

  • Spațiu de producție: Dimensiunile spațiului de producție variază în funcție de specificul activității, de echipamentele pe care urmează să le instalezi, de capacitatea de producție și de alți factori;
  • Echipamente profesionale pentru patiserii și cofetării: pentru a investi corect în cele mai bune echipamente este nevoie să stabilești, de la bun început, specificul activității tale, căci produsele de care ai nevoie și parametrii de funcționare pot varia mult între o brutărie și o patiserie;
  • Personal calificat: brutarul și patiserul au formare profesională comună, dar specializări diferite, prin urmare ai nevoie de omul potrivit la locul potrivit, pentru a putea oferi produse de calitate.

Piața de desfacere poate fi diferită

Panificația are o piață de desfacere mai generoasă decât patiseria, dacă ne gândim că aproape toată lumea consumă pâine, zilnic, dar nu toată lumea trece pragul unei patiserii în fiecare zi.

O brutărie poate comercializa produsele sale în zona spațiului de producție și poate încheia contracte cu diverse magazine alimentare din zonă pentru comercializarea pâinii și a specialităților. Produsele de panificație pot fi transportate relativ ușor și sunt mai puțin pretențioase decât produsele de patiserie.

O patiserie poate încheia, de asemenea, contracte de colaborare cu magazinele alimentare pentru a-și extinde piața de desfacere, dar transportul produselor de patiserie trebuie, de multe ori, să respecte anumite condiții, mai stricte decât în cazul produselor de panificație. De asemenea, magazinele alimentare care preiau produsele de patiserie trebuie să aibă în vedere termenul de valabilitate relativ redus al acestora și să îl raporteze la cerere.

Dorești să asociezi afacerii tale o unitate de alimentație publică?

În cazul unei unități de panificație, necesitatea unui spațiu pentru consumul produselor este aproape zero. Clienții cumpără produsele și le consumă, de cele mai multe ori, acasă, pe drum, la serviciu și așa mai departe.

Dacă dorești să înființezi o patiserie cu produse variate și de calitate superioară, e bine să iei în calcul și posibilitatea amenajării unui spațiu în care clienții să poată consuma, pe loc, delicatesele tale.

Desigur, această inițiativă presupune o investiție suplimentară, alte avize pentru funcționare, angajarea unei persoane în plus care să se ocupe de gestionarea clienților, un spațiu pentru expunerea produselor conform Indicațiilor de păstrare și a Termenului de valabilitate.

O patiserie care să atragă clienții trebuie nu numai să aibă produse gustoase, ci și să ofere un ambient plăcut, original, diferit de al concurenței, și să fie amplasată într-o zonă:

  • Cu trafic crescut și variat;
  • Cu spațiu de parcare în apropiere;
  • Cu unele caracteristici socio-demografice favorabile.

În final, decizia pentru cel mai potrivit tip de afacere este una personală. Ea trebuie luată în deplină cunoștință de cauză, motiv pentru care e de dorit să te interesezi și din punct de vedere legal care sunt condițiile pe care trebuie să le îndeplinești.

Cele mai citite
Ultima oră
Pe aceeași temă