Folosim cookie-uri pentru a personaliza conținutul și anunțurile, pentru a oferi funcții de rețele sociale și pentru a analiza traficul. De asemenea, le oferim partenerilor de rețele sociale, de publicitate și de analize informații cu privire la modul în care folosiți site-ul nostru. Aceștia le pot combina cu alte informații oferite de dvs. sau culese în urma folosirii serviciilor lor. În cazul în care alegeți să continuați să utilizați website-ul nostru, sunteți de acord cu utilizarea modulelor noastre cookie.

Rl online

Actualizat: 03.01.2019 - 10:27

Muzeul Luvru, număr record de vizitatori în 2018

Rl online

Actualizat: 03.01.2019 - 10:27

Niciun alt muzeu din lume nu a atins vreodată această cifră a vizitatorilor. Recordul anterior al muzeului Luvru, înregistrat în 2012, a fost de 9,7 milioane de vizitatori. În 2012, a fost inaugurat Departamentul de Art Islamică şi au fost organizate expoziţiile Leonardo Da Vinci şi Raphael.

Expoziţia care a atras atenţia cel mai mult în 2018, la Luvru, a fost „Delacroix (1798–1863)”, deschisă din 29 martie până în 23 iulie. Ea a fost vizitată de un număr record de 540.000 de persoane, potrivit louvre.fr.

Interesul pentru Luvru a fost susţinut şi de muzeul deschis la Abu Dhabi, care a sărbătorit recent un an de la deschidere, şi de faptul că Beyonce şi Jay-Z au adus un tribut unora dintre cele mai importante lucrări din muzeul de la Paris în videoclipul piesei „Apeshit”.

În 2019, Luvru va lansa programul gratuit „Saturday Night Openings”. Acesta se va desfăşura în fiecare prima sâmbătă din lună, de la ora 18.00 la ora 21.45.

Anul trecut a crescut şi numărul vizitatorilor străini la Luvru, cifre care vor fi disponibile în primul trimestru al acestui an.

Cei mai mulţi au venit din Statele Unite, China, ţări din Europa precum Spania, Germania, Italia şi Marea Britanie şi din Brazilia. Aceştia reprezintă aproximativ trei sferturi din numărul total de vizitatori.

În rândul francezilor, muzeul continuă să fie foarte popular. Peste 2,5 milioane de francezi au vizitat muzeul în 2018, în creştere faţă de anul 2017.

Muzeul a înregistrat 565.000 de vizitatori elevi, iar tinerii cu vârste sub 30 de ani au reprezentat peste jumătate din numărul total al vizitatorilor. Aproximativ o cincime din total au reprezentat-o cei cu vârste sub 18 ani.

„Sunt încântat că Luvru este atât de popular. Obiectivul nostru nu este să atragem mai mulţi vizitatori ci să oferim condiţii mai bune de vizitare”, a spus preşedintele-director al muzeului, Jean-Luc Martinez. „Schimbările făcute recent şi care vor fi implementate în continuare au îmbunătăţit calitatea modului de a întâmpina vizitatorii. (...) Deşi sunt mai mulţi vizitatori, toată lumea poate explora Luvrul în tihnă şi aprecia lucrările de artă după bunul plac”.

În plus, muzeul Luvru continuă să fie foarte popular pe reţelele de socializare. Conturile de Facebook şi Instagram au 2,7 milioane, respectiv 2,4 milioane de fani. Pe Twitter, 1,4 milioane de utilizatori urmăresc contul Luvru.

Luvru a organizat expoziţii şi în străinătate, în 2018. Aproximativ 1 milion de persoane au vizitat expoziţii ca „The Art of Portraiture” în Tokyo, „The Louvre in Tehran” (Iran) şi „Music! Echoes of Antiquity” în Barcelona şi Madrid.

Luvru Abu Dhabi, care a împlinit un an pe 8 noiembrie, a atras 1 milion de vizitatori în primele 12 luni.

Musée National Eugène-Delacroix a fost vizitat de aproximativ 80.000 de oameni în 2018, mai ales datorită expoziţiilor „Real and Imaginary Depictions of the Orient: a Matter of Gazes” (11 ianuarie - 2 aprilie 2018), organizată împreună cu Lilian Thuram Foundation, şi „Grappling with the Modern, from Delacroix to the Present Day” (11 aprilie - 23 iulie 2018).

„A Dream of Italy: The Marquis Campana’s Collection”, inaugurată la Luvru pe 7 noiembrie 2018 şi deschisă până pe 18 februarie 2019, a fost deja vizitată de 90.000 de persoane.

În 2019, muzeul Luvru intenţionează să deschidă, în weekend-uri, toate sălile, excluzând zonele care se află în renovare.

Since you are here

… we have a small favour to ask. More people are reading and supporting our independent, investigative reporting than ever before. And unlike many news organisations, we have chosen an approach that allows us to keep our journalism accessible to all, regardless of where they live or what they can afford. Romania Libera is editorially independent, meaning we set our own agenda. Our journalism is free from commercial bias and not influenced by billionaire owners, politicians or shareholders. No one edits our editor. No one steers our opinion. This is important as it enables us to give a voice to those less heard, challenge the powerful and hold them to account. It’s what makes us different to so many others in the media, at a time when factual, honest reporting is critical. Every contribution we receive from readers like you, big or small, goes directly into funding our journalism. This support enables us to keep working as we do – but we must maintain and build on it for every year to come. Support The Romania Libera from as little as €1 – and it only takes a minute. Thank you.

Subscribe Romania Libera weekly
Subscribe Romania Libera essential new magazine
An alternative to breaking news
Subscribe Romania Libera essential new magazine