6.1 C
București
luni, 9 decembrie 2024
AcasăLifestyleÎn România nu se mai cumpără săpun. Care sunt cele mai căutate...

În România nu se mai cumpără săpun. Care sunt cele mai căutate produse pentru curățenie

Aproape o treime dintre români alocă între 100 și 200 de lei pe lună pentru a cumpăra produse de curățenie de uz casnic, relevă un sondaj online ale cărui date au fost publicate în această săptămână.

Sondajul a fost realizat la sfârșitul lunii martie, pe un eșantion de 1.826 de respondenți, cu vârste peste 18 ani, din mediul urban.

În peste 96 la sută din gospodăriile urbane există cel puțin o mașină de spălat rufe, indică sondajul realizat la solicitarea site-ului ImportDirect.ro.

Circa 44 la sută din români cheltuie între 50 și 100 de lei în momentul în care cumpără detergent de rufe. Aproape 30 la sută cheltuie între 30 de lei și 50 de lei, iar 12,6 la sută au un buget de peste 100 de lei la o singură achiziție.

Cele mai cumpărate produse sunt detergentul de rufe automat, balsamul de rufe și detergentul de vase manual. Astfel, patru din zece români achiziționează lunar câte un produs dintre acestea.

Pentru spălarea hainelor, românii folosesc mai ales detergenți pudră (40,1 la sută din respondenți) și lichid (34 la sută). Detergenții sub formă de capsule sunt preferați de 24,9% din români.

„Mașina de spălat rufe este prezentă aproape în orice casă din mediul urban. Pe măsură ce consumatorii devin mai atenți la tratarea specifică a țesăturilor și, în același timp, dețin mașini de spălat cu tehnologii mai noi, raportul dintre clasicul detergent pudră și cel lichid sau capsule înclină în favoarea celei de-a doua categorii”, explică Zsolt FÓRIKA, reprezentantul retailerului ImportDirect.ro.  

 

Cele mai căutate mărci

Într-un top al celor mai utilizate branduri de detergent de rufe, primele două produse indicate de români sunt Ariel și Persil, existând în plus și o categorie de consumatori care le folosește pe ambele.

„Rezultatele acestui sondaj ne confirmă comportamentul de consum al clienților noștri, care obișnuiesc să cumpere mai multe branduri de detergent de rufe, pe care le folosesc alternativ”, precizează Zsolt Forika.

Pe lista de achiziții a românilor se mai află produse de curățenie pentru baie și bucătărie, soluții pentru spălat pardoseli și geamuri, precum și  detergenți înălbitori și pentru îndepărtarea petelor.

Produsele cel mai puțin solicitate sunt odorizantele de cameră (circa 25% din români le cumpără lunar), soluțiile anticalcar (aproape 19%), săpunul de rufe (12,7%) și detergentul de rufe manual, acesta fiind cumpărat doar de 10 la sută din români. 

Mihai Diac
Mihai Diac
Mihai Diac are o experiență ca jurnalist de peste 20 de ani, atât în presa scrisă cât și online. A început să lucreze în presă la ziarul Azi, în anul 1993, în perioada în care era încă student. Ulterior a lucrat la Adevărul, Gândul și Green Report. La “România liberă”, Mihai Diac lucrează din anul 2015. În paralel cu activitatea jurnalistică, Mihai Diac și-a completat și pregătirea de specialitate. El a absolvit, printre altele, Colegiul Național de Apărare și cursul de pregătire a jurnaliștilor pentru zone de război. Printre acțiunile sale de documentare jurnalistică s-au aflat cele de la bordul portavionului american Truman și al fregatei românești Regina Maria, precum și cele din Afganistan, Irak, Transnistria și Georgia.
Cele mai citite

Horaţiu Potra, reţinut pentru instigare publică şi nerespectarea regimului armelor

Întrebaţi despre o eventuală legătură între Horaţiu Potra şi Călin Georgescu, avocaţii consilierului au negat categoric existenţa unei conexiuni în acest dosar Horaţiu Potra, consilier...

Horaţiu Potra, reţinut pentru instigare publică şi nerespectarea regimului armelor

Întrebaţi despre o eventuală legătură între Horaţiu Potra şi Călin Georgescu, avocaţii consilierului au negat categoric existenţa unei conexiuni în acest dosar Horaţiu Potra, consilier...
Ultima oră
Pe aceeași temă