12.9 C
București
sâmbătă, 27 aprilie 2024
AcasăSocialEducațieZeci de ore pierdute la simularea Evaluării Naționale

Zeci de ore pierdute la simularea Evaluării Naționale

Cu toate că Ministerul Educației (ME), condus de Ligia Deca, transmite un timp de 20 de minute în care sistemul destinat evaluării digitale a lucrărilor scrise de la simularea examenului pentru elevii de clasa a VIII-a, în teritoriu, a fost vorba de zeci de ore pierdute.

Jurnaliștii cotidianului național “România liberă” au aflat, din centre de examinare din numeroase județe, că sistemul de evaluare digitală a lucrărilor scrise de la simularea examenului pentru clasa a VIII-a (Evaluarea Națională) a întâmpinat erori și nu a funcționat, în medie, două sau trei ore, într-o zi.

Acest lucru se traduce, la nivel național, în zeci de ore pierdute în centrele de evaluare.

Este vorba de ore în care profesorii evaluatori au fost nevoiți să stea în centre, fără să poată însă lucra.

Ministerul numără altfel

Am solicitat ME să ne transmită o situație a erorilor întâmpinate de sistemul de evaluare digitală, la nivel național.

Până la ora închiderii ediției, nu am primit niciun răspuns.

Vom publica răspunsul ministerului, atunci când îl vom primi.

Platforma destinată evaluării digitalizate a funcționat în parametri optimi pe toată durata derulării procesului de încărcare a lucrărilor, cu excepția unui scurt interval de timp (aproximativ 20 de minute), însă fără a se înregistra blocaje”, transmitea ME, printr-un comunicat de presă remis cotidianului național “România liberă”, în data de 5 februarie a.c., după prima probă scrisă a simulării Evaluării Naționale, la Limba și literatura română.

După cea de-a doua probă, cea de Matematică, susținută marți, ME a precizat: “Platforma destinată evaluării digitalizate a funcționat conform standardelor tehnice pe toată durata derulării procesului de încărcare a lucrărilor”.

Ministerul nu face însă nicio referire la modul în care a funcționat platforma după încărcarea lucrărilor în sistem, când a început evaluarea acestora.

După cea de-a treia probă, de Limba și literatura maternă, ME nu a mai făcut nicio referire la sistemul de evaluare digitalizată.

La această probă au fost însă și cei mai puțini candidați.

La prima probă, potrivit informațiilor furnizate ME de inspectoratele școlare județene, rata de prezență (ora de referință a datelor: 14:00) a fost de 93,4%: peste 164.600 de elevi prezenți din numărul celor înscriși în clasa a VIII-a la începutul anului școlar curent (176.266 de elevi).

Au fost eliminați 6 elevi ca urmare a unor tentative de fraudă.

La proba de Matematică, desfășurată marți, 6 februarie, în cadrul simulării EN VIII 2024, au participat, potrivit informațiilor furnizate de inspectoratele școlare județene (ora de referință: 14:00), peste 163.600 de elevi din totalul celor 176.266 de elevi înscriși în clasa a VIII-a la începutul anului școlar curent. Rată de prezență: 92,87%.

În urma unor tentative de fraudă au fost eliminați 10 elevi”, a transmis ME.

Potrivit aceleiași surse, la proba de Limba și literatura maternă, au fost prezenți 9.481 de elevi (rată participare: 92,2%).

Nu a fost eliminat niciun elev, la ultima probă a simulării EN.

Rezultatele vor fi comunicate individual în data de 23 februarie și vor fi analizate la nivelul fiecărei unități de învățământ prin discuții cu elevii, ședințe cu părinții, precum și la nivelul consiliului profesoral, în vederea adoptării unor măsuri adecvate fiecărei situații în parte, scopul fiind îmbunătățirea performanțelor școlare.

Notele obținute nu se trec în catalog. Prin excepție, la solicitarea scrisă a elevului/a părintelui, acestea pot fi trecute în catalog.

“Obiectivele urmărite prin organizarea simulărilor sunt familiarizarea elevilor cu rigorile unui examen real și optimizarea rezultatelor obţinute de către elevi la finalul studiilor gimnaziale”, mai precizează ME

Urmărește România Liberă pe XFacebook și Google News!

Laurențiu Mușoiu
Laurențiu Mușoiu
Laurențiu Mihail Mușoiu lucrează în presa centrală din anul 2008. Din anul 2018 lucrează la “România liberă”. A absolvit Facultatea de Jurnalism și Științele Comunicării din cadrul Universității din București. Deține un master în Cercetare în Științele Comunicării. Este, de asemenea, profesor pentru învățământul primar și preșcolar.
Cele mai citite

Peste 200 de locuri de muncă pentru români oferite de angajatorii europeni

Agenția Municipală pentru Ocuparea Forței de Muncă București (AMOFM) a transmis o veste îmbucurătoare pentru cei în căutare de oportunități de angajare, informând că...

Jack Grealish ar putea ajunge alături de Horațiu Moldovan! Atletico a pus ochii pe englez

În vârstă de 28 de ani, Jack Grealish își dorește să părăsească Manchester City la finalul acestui sezon. Cunoscut pentru talentul său în atac,...

Deficitul bugetar a crescut, după primul trimestru

Deficitul bugetar a urcat la 2,06% din Produsul Intern Brut după primele trei luni din acest an, soldul negativ cifrându-se la 35,88 miliarde de...
Ultima oră
Pe aceeași temă