Tatăl copilului în vârstă de 7 ani care a intrat în curtea şcolii cu o armă de tip airsoft a fost amendat cu 5.000 de lei, iar arma a fost confiscată, a informat, joi seară, Inspectoratul de Poliţie Judeţean (IPJ) Constanţa.
Arma, nefuncţională şi fără muniţie, era deţinută la domiciliu de tatăl minorului.
„În urma cercetărilor efectuate s-a stabilit că tatăl minorului ar fi deţinut la domiciliu arma de tip airsoft (neletală şi nesupusă autorizării), nefuncţională, de agrement şi fără muniţie, pe care nu ar fi asigurat-o corespunzător, încălcând prevederile art. 61 din Legea 295/2004. Astfel, acesta a fost sancţionat contravenţional, conform art. 130, alin. 1, lit. d, din Legea 295/2004, cu amendă în valoare de 5.000 de lei. Totodată, s-a aplicat sancţiunea complementară a ridicării armei în vederea confiscării, conform art. 130, alin. 2, lit. c, din Legea 295/2004”, se arată într-un comunicat de presă transmis de IPJ Constanţa.
Un elev de clasa întâi a introdus miercuri în incinta şcolii unde învaţă, în municipiul Constanţa, o armă cu lunetă de tip airsoft, directorul şcolii alertând joi Poliţia.
Potrivit şefului Inspectoratului Şcolar Judeţean Constanţa, Sorin Mihai, elevul nu avea cursuri în perioada respectivă şi venise cu arma în curtea instituţiei de învăţământ ca să se joace cu alţi copii.
„Un elev de clasa întâi care nu avea cursuri în perioada respectivă a venit într-o pauză, cu gândul de a se juca cu alţi copii în curtea şcolii. În acest sens, a avut asupra lui o armă, de agrement se numeşte, din ceea ce mi-au comunicat reprezentanţii Inspectoratului de Poliţie Judeţean, de tip airsoft, care nu necesită autorizare. Arma nu era funcţională şi scopul declarat al copilului era acela de a veni să se joace cu alţi copii”, a spus reprezentantul IŞJ Constanţa.
Un profesor de educaţie fizică care era pe terenul de sport a luat arma şi a dus-o în şcoală, fiind încuiată într-un cabinet până a doua zi, când a fost sesizată Poliţia.
„Primele măsuri care au fost luate sunt (…) asigurarea perimetrului unităţii de învăţământ, cu celeritate identificarea unei soluţii pentru rezolvarea pazei în unitatea de învăţământ, o comunicare eficientizată şi o procedură în acest sens, care să ne dea posibilitatea să aflăm în timp util şi să luăm măsurile necesare”, a declarat inspectorul general şcolar.
Urmărește România Liberă pe Twitter, Facebook și Google News!