Fabricele industriale livrează peste 7 milioane de cozonaci pentru sărbători, iar alte sute de mii provin din patiserii și gospodării. Social media și preferințele pentru produse naturale modelează obiceiurile de consum.
Producătorii din industria de panificație estimează că peste 7 milioane de cozonaci vor fi vânduți în perioada Paștelui, la care se adaugă alte câteva sute de mii pregătite de cofetării, patiserii și gospodării particulare.
Astfel, consumul total ar putea depăși 8 milioane de bucăți, menținând cozonacul în topul deserturilor preferate de sărbători.
Aurel Popescu, președintele ROMPAN – Patronatul Român din Industria de Morărit, Panificaţie și Produse Făinoase – explică faptul că anul acesta s-ar putea înregistra o ușoară scădere față de Paștele trecut, din cauza creșterii costurilor de producție.
Producția scade ușor față de anul trecut
„În ceea ce priveşte producţia de cozonaci industriali, cel mai mult se consumă în perioada sărbătorilor de iarnă, pentru că sunt mai multe zile de sărbători, sunt temperaturi mai mici decât de Paşte şi de obicei se consumă peste 7,5 milioane de cozonaci, atât intern, cât şi export. De Paşte se consumă nu mai puţin de 7 milioane de cozonaci. Noi anul acesta preconizăm să fim ceva mai puţin decât anul trecut pentru că au crescut ceva costurile la producători“, a precizat Popescu pentru Ziarul Financiar.
Rețetele se adaptează: mai puțini aditivi, mai mult gust autentic
Tendințele din social media, atenția tot mai mare pentru alimente curate, fără aditivi, și reîntoarcerea la rețetele tradiționale au dus la o schimbare a modului în care cozonacul este consumat.
Românii încep să caute produse cu ingrediente naturale, iar acest lucru influențează atât oferta marilor fabrici, cât și pe cea a micilor producători artizanali.
Urmărește România Liberă pe Google News, Linkedin, Twitter, Facebook și Youtube.