10.6 C
București
vineri, 26 aprilie 2024
AcasăEconomieINTERVIU. Elevă de media 10 la Evaluarea Națională: O generație ai cărei...

INTERVIU. Elevă de media 10 la Evaluarea Națională: O generație ai cărei ani de gimnaziu i-a început în pandemie și i-a terminat în grevă

Carmina Grosu este unul dintre elevii care a obținut media 10 la Evaluarea Națională, în condițiile în care s-au înregistrat unele dintre cele mai slabe rezultate din ultimii șase ani.

În 2023 a absolvit Colegiul Național “Vasile Alecsandri” din Iași și a obținut media 10 la Evaluarea Națională pentru clasa a VIII-a.

În 2019 a început ciclul gimnazial, într-un an școlar marcat de pandemia COVID-19.

România Liberă: Ce a însemnat pentru tine Evaluarea Națională de la clasa a VIII-a?

Carmina Grosu: Pentru mine, Evaluarea Națională de clasa a VIII-a a însemnat o confirmare a muncii mele, fiind un examen care să scoată în evidență faptul că munca este cheia către succes.

Simultan, examenul ghidează elevii către o nouă etapă în evoluția lor, jucând un rol important în admiterea la liceu, fiecare elev beneficiind de oportunitatea de a fi repartizat în funcție de valoarea muncii depuse

RL: Ți s-a părut un examen greu?

C.G.: Examenul în sine nu este foarte greu, dar pentru a ajunge la o performanță de un nivel înalt trebuie depus efort pe tot parcursul anilor de gimnaziu.

RL: Cum apreciezi nivelul subiectelor?

C.G.: La prima vedere, nivelul subiectelor mi s-a părut mediu, atât la matematică, cât și la limba română, iar acum sunt tot de aceeași părere.

Am tratat cu seriozitate fiecare exercițiu și am fost foarte atentă ca de-a lungul timpului acordat pentru rezolvarea subiectelor să mă concentrez și să mă asigur că am înțeles ceea ce îmi cere cerința, chiar dacă prima dată mi-am zis că e foarte ușor sau că pare cam greu.

RL: De când te-ai pregătit pentru acest examen?

C.G.: De-a lungul celor patru ani de gimnaziu am învățat constant la toate materiile, însă până în clasa a opta am acumulat doar ceea ce este la baza cunoștințelor mele.

În ultimul an m-am concentrat mai mult pe matematică și limba română, dar fără a neglija restul materiilor.

RL: Cât de mult a contat sprijinul profesorilor și cât al părinților?

C.G.: Pentru mine, sprijinul profesorilor și al părinților a contat foarte mult, în egală măsură. Fără ei nu aș fi atins acest nivel de performanță, de aceea mulțumirile mele se îndreaptă către aceste persoane.

Profesorii mei mereu au fost lângă mine și lângă colegii mei și ne-au dat sfaturi nu doar ca profesori, ci și ca oameni.

De asemenea, părinții mei au avut încredere în mine și m-au încurajat în toată această perioadă.

RL: Ai mers la meditații în particular?

C.G.: Da, am mers și la niște ședințe de meditație în particular în clasa a opta, pentru a-mi verifica și testa cunoștințele. Sunt sigură că aș fi luat note mari și fără ore de pregătire, dar orele suplimentare mi-au dat mai multă încredere.

RL: Consideri că greva profesorilor ți-a îngreunat situația?

C.G.: Este de remarcat faptul că fac parte dintr-o generație ai cărei ani de gimnaziu i-a început în pandemie și i-a terminat, într-adevăr, în grevă.

Și în timpul grevei mi-am continuat studiul intens, precum și înainte de aceasta.

Mulți elevi erau îngrijorați de faptul că această grevă a început la final de an școlar, dar simțeam că totul va fi bine și că eu nu trebuia să-mi fac griji, continuându-mi planul meu de învățare.

RL: Pentru ce liceu ai optat și ce ți-a determinat decizia?

C.G.: Sunt norocoasă că în Iași sunt multe licee foarte bune.

Încă nu m-am decis, dar întrucât vreau sa studiez pe viitor biopsihologia, am să aleg profilul Științe ale naturii.

RL: Ce ai schimba la Evaluarea Națională?

C.G.: Nu cred că aș schimba prea mult la Evaluarea Națională.

Sunt convinsă că există specialiști în Ministerul Educației, care urmăresc statisticile de la Simulări, le discută cu profesorii, cu elevii și alte cadre implicate în procesul educațional și pot avea o imagine de ansamblu.

RL: Ce sfaturi ai avea pentru elevii care vor susține Evaluarea anul viitor?

C.G.: Pentru a ajunge la un rezultat care să îi satisfacă, le recomand elevilor care trec în clasa a opta să mențină un echilibru între planul de învățare și cel de relaxare, astfel încât să dea dovadă de un studiu intens și constant, dar oferindu-și momente de odihnă.

Să nu lase studiul pe ultima perioadă, pentru că învățarea constantă de-a lungul anului le va aduce rezultatele dorite.

Urmărește România Liberă pe  TwitterFacebook și Google News!

Laurențiu Mușoiu
Laurențiu Mușoiu
Laurențiu Mihail Mușoiu lucrează în presa centrală din anul 2008. Din anul 2018 lucrează la “România liberă”. A absolvit Facultatea de Jurnalism și Științele Comunicării din cadrul Universității din București. Deține un master în Cercetare în Științele Comunicării. Este, de asemenea, profesor pentru învățământul primar și preșcolar.
Cele mai citite
Ultima oră
Pe aceeași temă