Potrivit ABA Jiu, angajaţi ai instituţiei acţionează în continuare pentru evacuarea prin pompare a apei curate din groapa săpată, impermeabilizată cu geotextil, la punctul de la Preajba şi dirijarea acesteia în aval. De asemenea, s-a administrat material absorbant pe sectorul situat între podul de cale ferată de la Cârcea până la barajul de la Preajba pentru neutralizarea biodieselului care se mai strânsese în ochiurile de apă.
„Firma de depoluare a GFR continuă administrarea de spumă în groapa săpată sub podul CF de la Cârcea şi în amonte de barajele absorbante de pe canalul format de izvorul „Cismeaua” până la şoseaua naţională Craiova – Caracal”, precizează ABA Jiu.
Un tren transport marfă cu 23 de vagoane-cisternă cu biodiesel a deraiat în data de 12 august pe linia CF magistrala Bucureşti – Craiova, în zona podului CF din localitatea Cârcea, judeţul Dolj, pe sensul de deplasare spre Craiova, după ce mecanicul ar fi intrat pe un fir fără şină care se afla în reparaţie, iar podul s-a rupt şi mai multe vagoane au căzut în gol. Accidentul feroviar s-a produs pe o vale necadastrată care este alimentată dintr-o cişmea ale cărei ape se scurg în pârâul Preajba.
Poliţiştii au constatat că mecanicul trenului de locomotivă se afla sub influenţa băuturilor alcoolice. Potrivit datelor furnizate AGERPRES de către reprezentanţii Secţiei regionale de poliţie transporturi Craiova, mecanicul, care se afla singur în locomotivă, a fost testat şi a rezultat o concentraţie de 0,72 mg/l alcool pur în aerul expirat. În cauză a fost întocmit dosar penal pentru comiterea infracţiunilor de prezentare la serviciu sub influenţa alcoolului şi distrugerea sau semnalizarea falsă în cazul producerii unui accident.
Trenul cu 23 de vagoane cisternă încărcate cu biodiesel, care a deraiat duminică dimineaţa pe magistrala 900 Caracal-Craiova, pe raza localităţii Cârcea, judeţul Dolj, ar fi intrat pe firul de cale ferată aflat în reparaţie şi pe care circulaţia era întreruptă.
Prefectul judeţului Dolj, Dan Narcis Purcărescu, a declarat pentru AGERPRES că locomotiva a reuşit să treacă podul în virtutea inerţiei, însă vagoanele din spate au căzut după ce podul s-a rupt pe toată lungimea, pe firul aflat în reparaţii.
„Pe firul 1 de cale ferată circulaţia era întreruptă, pentru că de vreo lună era în reparaţie şi din acest motiv şina de cale ferată nu mai era pe o porţiune de circa 100 de metri. Se pare că mecanicul de locomotivă a ignorat semnalele date de la gara din Cârcea. El trebuia să treacă automat pe firul 2 şi nu a trecut. Nu ştiu ce s-a întâmplat. Cert este că a mers înainte chiar pe unde nu erau şinele de cale ferată şi s-a rupt podul pe toată lungimea lui doar jumătate, pe firul 1, iar cealaltă jumătate, pe firul 2, este intactă. Practic, a intrat pe o zonă fără cale ferată şi în virtutea inerţiei locomotiva a trecut podul şi a scăpat, de asta nici nu sunt victime omeneşti. Dar restul de vagoane care erau în spate, pe pod, 6-7 vagoane, au căzut în gol”, a declarat Purcărescu.
Trenul circula pe distanţa Slobozia Veche – Curtici şi aparţinea operatorului de marfă privat Grup Feroviar Român (GFR).