21.5 C
București
luni, 20 mai 2024
AcasăMediuComisia propune noi standarde Euro 7 pentru a reduce emisiile poluante auto

Comisia propune noi standarde Euro 7 pentru a reduce emisiile poluante auto

Comisia a prezentat o propunere de reducere a poluării aerului de la autovehiculele noi vândute în UE, pentru a îndeplini ambiția de zero poluare a Pactului ecologic european, menținând în același timp vehiculele la prețuri accesibile pentru consumatori și promovând competitivitatea Europei.

Noile standarde Euro 7 vor asigura vehicule mai curate pe drumurile noastre și o calitate îmbunătățită a aerului, protejând sănătatea cetățenilor noștri și a mediului.

Standardele Euro 7 și standardele de emisii de CO2 pentru vehicule lucrează mână în mână pentru a oferi cetățenilor calitatea aerului, deoarece, în special, utilizarea crescută a vehiculelor electrice creează, de asemenea, anumite beneficii pentru calitatea aerului.

Cele două seturi de reguli oferă lanțului de aprovizionare auto o direcție clară pentru reducerea emisiilor poluante, inclusiv prin utilizarea tehnologiilor digitale.

Noile standarde de emisii Euro 7 vor asigura că mașinile, camionetele, camioanele și autobuzele sunt mult mai curate, în condiții reale de conducere care reflectă mai bine situația din orașele în care problemele de poluare a aerului sunt cele mai mari și pentru o perioadă mult mai lungă decât în ​​conformitate cu normele actuale.

Propunerea abordează emisiile de la țevile de eșapament, precum și de la frâne și anvelope. De asemenea, contribuie la realizarea noilor standarde mai stricte de calitate a aerului propuse de Comisie la 26 octombrie 2022.

În timp ce normele privind emisiile de CO2 vor conduce la implementarea vehiculelor cu emisii zero, este important să ne asigurăm că toate vehiculele de pe drumurile noastre sunt mult mai curate.

În 2035, toate mașinile și furgonetele vândute în UE vor avea zero emisii de CO2. Cu toate acestea, în 2050, se preconizează că peste 20% dintre mașini și camionete și mai mult de jumătate dintre vehiculele mai grele de pe străzile noastre vor continua să emită poluanți din țeava de eșapament. Vehiculele electrice cu baterie, de asemenea, provoacă poluare de la frâne și microplasticele din anvelope.

Regulile Euro 7 vor reduce toate aceste emisii și vor menține vehiculele la prețuri accesibile consumatorilor.

Noile cerințe bazate pe standardele Euro 7:


Propunerea înlocuiește și simplifică normele de emisii separate anterior pentru mașini și furgonete (Euro 6) și camioane și autobuze (Euro VI). Regulile standardelor Euro 7 aduc limitele de emisie pentru toate autovehiculele, adică mașini, camionete, autobuze și camioane sub un singur set de reguli. Noile reguli sunt neutre din punct de vedere al combustibilului și al tehnologiei, punând aceleași limite, indiferent dacă vehiculul utilizează benzină, motorină, trenuri electrice sau combustibili alternativi.

Acestea vor ajuta la:

Controlați mai bine emisiile de poluanți atmosferici de la toate vehiculele noi: prin lărgirea gamei de condiții de conducere care sunt acoperite de testele de emisii pe șosea. Acestea vor reflecta acum mai bine gama de condiții pe care le pot experimenta vehiculele în Europa, inclusiv temperaturi de până la 45°C sau călătorii scurte tipice navetei zilnice.


Actualizați și înăspriți limitele pentru emisiile de poluanți: limitele vor fi înăsprite pentru camioane și autobuze, în timp ce cele mai mici limite existente pentru mașini și camionete se vor aplica acum, indiferent de combustibilul utilizat de vehicul.

Noile reguli stabilesc, de asemenea, limite de emisie pentru poluanții anterior nereglementați, cum ar fi emisiile de protoxid de azot de la vehiculele grele.
Reglementarea emisiilor de la frâne și anvelope: regulile standardelor Euro 7 vor fi primele standarde de emisii la nivel mondial care vor trece dincolo de reglementarea emisiilor din conductele de eșapament și vor stabili limite suplimentare pentru emisiile de particule de la frâne și regulile privind emisiile de microplastic din anvelope.

Aceste reguli se vor aplica tuturor vehiculelor, inclusiv celor electrice.

Propunerea Comisiei va fi înaintată Parlamentului European și Consiliului în vederea adoptării acesteia de către colegislatori.

Cristina
Cristina
Din iulie 2021 m-am alăturat echipei România Liberă, unde sunt editor și editorialist economic.
Cele mai citite

Strategia Energetică Naţională va fi pusă în dezbatere publică în 2 săptămâni şi adoptată prin HG până la final de iunie

Strategia Energetică Naţională va fi pusă în dezbatere publică în două săptămâni, urmând să fie aprobată prin Hotărâre de Guvern până la finalul lunii...

Familia Picioruș, stăpâna consultanței mascate în învățământ

Afacerile și profitul companiei Structural Management Innovative System SRL, controlată de Georgeta-Sorina Picioruș și administrată de Alexandru-Eduard Picioruș, a explodat în 2023 după...

Miron Cosma, urmărit penal în dosarul Mineriadei, dă vina pe Ion Iliescu

Miron Cosma, fost lider al minerilor din Valea Jiului, dă vina pe Ion Iliescu pentru victimele înregistrate în timpul Mineriadei din 13 - 15...
Ultima oră
Pe aceeași temă