21 C
București
duminică, 28 aprilie 2024
AcasăEconomieBani & AfaceriCFR are nevoie de 24 de miliarde de lei între 2023 și...

CFR are nevoie de 24 de miliarde de lei între 2023 și 2027 pentru a continua să funcționeze

Planul de Administrare al Companiei Naţionale de Căi Ferate CFR SA pentru perioada 2023 – 2027, care stabileşte acţiunile, resursele şi indicatorii de performanţă financiari şi nefinanciari pentru următorii patru ani, a fost aprobat.

Conform documentului, necesarul total de finanţare din fonduri publice activităţilor din perioada stabilită, determinat conform prevederilor legale în vigoare, este de 24 miliarde de lei.

„Principalele ipoteze luate în considerare pentru fundamentarea Planului de Administrare se referă pe de o parte la implementarea riguroasă şi completă a Programului de acţiune pentru dezvoltarea infrastructurii feroviare şi transferul modal către calea ferată al fluxurilor de transport de călători şi marfă aprobat prin HG nr. 1302/2021, cu modificările şi completările ulterioare, iar pe de altă la asigurarea integrală a finanţării necesare din fonduri publice, în conformitate cu prevederile legale în vigoare”, se arată în comunicat.

Planul de Administrare al companiei explică necesitatea dezvoltării transportului feroviar din România, prin transferul modal către calea ferată al fluxurilor de transport de călători şi marfă, având în vedere că o astfel de abordare poate genera efecte privind creşterea semnificativă a eficienţei economice a sistemului naţional de transport şi reducerea anuală cu circa 4% din PIB a costurilor economiei naţionale privind transporturile, prin reducerea cheltuielilor de finanţare a costurilor generate de transportul rutier.

Compania feroviară precizează că Planul de administrare al CFR S.A. asigură conformitatea cu o serie de acte normative care reglementează activitatea în domeniul transportului feroviar.

De asemenea, se are în vedere Programul de Guvernare pentru perioada 2021-2024, Master Planul General de Transport al României (aprobat prin HG nr 666/2016), Programul investiţional pentru dezvoltarea infrastructurii de transport pentru perioada 2021-2030 (aprobat prin HG nr 1312/2021), Programul de acţiune pentru dezvoltarea infrastructurii feroviare şi transferul modal către calea ferată al fluxurilor de transport de călători şi marfă (aprobat prin HG nr 1302/2021) şi Strategia de dezvoltare a infrastructurii feroviare (aprobată prin HG nr 985/2020). 

Răzvan Zamfir
Răzvan Zamfir
Răzvan este în presă de două decenii, fiind jurnalist atât de presă scrisă cât și de online. Și-a început cariera scriind articolele la mașina de scris, fiind licențiat în filosofie. Și-a perfectat apoi cunoștințele în jurnalismul de business și financiar. Are în portofoliu nume mari de presă precum Bursa, Capital, Business Cover – pe care l-a coordonat, Economica sau Economedia. Este autor România Liberă din iulie 2023.
Cele mai citite

Fosta închisoare de la Râmnicu Sărat devine Memorial dedicat victimelor comunismului. Proiectul fusese lansat acum 11 ani

În incinta fostei închisori de la Râmnicu Sărat vor fi construite, până în anul 2026, Memorialul „Închisoarea Tăcerii” și Centrul Educațional privind Comunismul în...

Așteptarea de 9 ani a luat sfârșit. FCSB e noua campioană a României la fotbal

Un singur punct mai avea nevoie FCSB, în meciul de sâmbătă seara cu Farul Constanța, pentru a se încorona noua campioană a Superligii. În...

Poliția din SUA, din nou în centrul unui scandal. Un nou caz ,,George Floyd” s-a petrecut recent

Poliția americană este din nou în centrul unui scandal după ce a arestat pe 18 aprilie un bărbat de culoare. În timpul operațiunii din...
Ultima oră
Pe aceeași temă