Pentru cei interesati de achizitionarea unei francize a fost lansat “Franchise Market Report 2005” – un anuar care cuprinde oferta de francize disponibile pe piata romaneasca. Acesta se poate dovedi a fi un instrument util atat oamenilor de afaceri interesati in achizitionarea unei francize, cat si firmelor implicate in domeniul francizei, fie ei francizori sau francizati. In paginile lui sunt cuprinse informatii despre francizele disponibile in portofoliul firmei respective, prezentarea, specificul, precum si investitiile pentru fiecare franciza in parte.
In Romania, primele firme care opereaza ca francize sunt prezente din anul 1992 si au ca obiect de activitate productia de bauturi nonalcoolice. Cu timpul, au patruns pe piata romaneasca din ce in ce mai multe marci, ajungandu-se la 128 de contracte de franciza, la care se adauga si 43 de origine autohtona.
Cresterea cu 35% a pietei de marci francizate in tara noastra este un rezultat al avantajelor oferite de acest gen de activitate. Cateva dintre aceste avantaje exemplificate de catre specialisti in domeniu sunt: extinderea si dezvoltarea rapida si sigura a unei activitati, lansarea unei afaceri deja verificate, produsele sau serviciile rezultate sunt de calitate recunoscuta si, totodata, uniforme pe orice piata datorita marcii pe care o poarta.