11.3 C
București
sâmbătă, 18 mai 2024
AcasăInvestigații România LiberăInteres si participare scazuta in cadrul Adunarii Generale ANAT

Interes si participare scazuta in cadrul Adunarii Generale ANAT

Lucrarile Adunarii Generale si Raportul Consiliului Director al Asociatiei Nationale a Agentiilor de Turism din Romania au incendiat din nou "spiritele" si orgoliile membrilor. Printre obiectivele sedintei s-au numarat prezentarea activitatii asociatiei in 2007, votarea bugetului pentru anul in curs si elaborarea strategiei ANAT 2008 – 2010.

Evenimentul a beneficiat din start de o prezenta redusa a membrilor cotizanti, totalizand un numar situat intre 30 si 40 de participanti, fapt ce a pus sub semnul intrebarii insasi obiectivitatea voturilor exprimate in cadrul reuniunii. De altfel, Statutul ANAT precizeaza la Art.29 urmatoarele: "se considera valabil reunita Adunarea Generala Ordinara sau Extraordinara cu participarea in sala a minimum 10% din membrii Patronatului ANAT". In urma unei simple adunari a tuturor membrilor aflati pe site-ul asociatiei, rezulta un numar de 761 agentii!

Deschiderea lucrarilor si votarea bugetului, anuntate pentru ora 13:30, au fost amanate, pentru a putea fi servit un bufet suedez adresat oaspetilor, de unde nu au lipsit bauturile alcoolizate, sub forma vinurilor rosii si albe…probabil o caracteristica a turismului gastronomic romanesc?! Ulterior, in sunet de toba si pe ritmurile trepidante ale unei hore populare, organizata ad-hoc direct in sala de reuniune, de Regiunea Sud-Est cu ocazia Zilei Litoral la Romexpo, presedintele Dragos Anastasiu a confirmat multasteptata incepere a sedintei. In alocutine, acesta a apreciat drept cea mai mare realizare a ANAT pastrarea unor preturi similare anului precedent, de inchiriere a suprafetelor de expunere la TTR, o eventuala dublare a acestora putand fi evitata in urma negocierilor intense purtate intre parti. Printre alte succese au mai fost amintite, infiintarea unui training center, darea in folosinta a noului sediu din Splaiul Unirii, participarea la evenimente si raportarea acestora in presa, precum si evolutia pozitiva a numarului de membri. Prioritatile pentru 2008 sunt reprezentate, in opinia Consiliului Director, de cursurile de scurta durata organizate in regie proprie, imbunatatirea serviciilor (site-ul propriu, organizarea de targuri, asistenta de specialitate) si crearea unui grup de lucru in colaborare cu Institutul National de Statistica. si cam atat. De aici incep majorarile de taxe si de alte pretentii.

Motive de nemultumire din partea membrilor

Una din vocile contestatare auzite pe parcursul sedintei, a fost cea a lui Gheorghe Fodoreanu, fostul presedinte al ANAT, care a dorit sa precizeze ca achizitionarea noului sediu al organizatiei, precum si anvergura capatata de actualul Targ de Turism al Romaniei, sunt merite care nu i se pot atribui presedintelui in exercitiu Dragos Anastasiu. Insistand asupra pastrarii vechiului sediu aflat in proprietatea ANAT, acesta a plasat un semn de intrebare asupra taxei privind cursurile de scurta durata, precum si in privinta cotizatiei care nu ar mai trebui sa creasca, atata timp cat lucrurile merg pe un traseu financiar echilibrat. Luiza Sofineti, din partea Virgin Tours, a lasat sa se inteleaga faptul ca, impartirea suprafetelor achizitionate de ANAT agentiilor membre, in cadrul Targului de Turism, s-a facut pe criterii cel putin dubioase, favorizand companiile avand reprezentanti in Consiliul Director. In repetate randuri, cei aflati in prezidiu s-au plans de problema costurilor, care cad in sarcina organizatiei fara a beneficia de cofinantare din partea ministerului. In acest sens, vicepresedintele George Nicolescu, a sugerat participarea voluntara, pe listele uninominale ale viitoarelor alegeri parlamentare, macar a unui reprezentant din partea ANAT.

O propunere importanta a reprezentat-o descentralizarea celor opt euroregiuni, al treilea punct in prezentarea strategiei 2008-2010. In acest sens, s-a precizat ca ANAT poate oferi reprezentantelor regionale pana la maximum 1.500 de euro, pentru materiale de birotica, din excedentul anului financiar incheiat, urmand ca solutionarea problemei sediului si a chiriei sale aferente, sa cada in sarcina acestora. In paralel, regiunile vor continua sa achite totusi cotizatii majorate pe anul 2008 catre organizatie, urmand a-si obtine un eventual profit prin sponzorizari si organizarea de targuri. La final Consiliul Director a propus infiintarea unui Premiu National de Excelenta in Turism, pentru care momentan insa a precizat ca nu exista fonduri.

Cele mai citite
Ultima oră
Pe aceeași temă