14 C
București
duminică, 5 mai 2024
AcasăInvestigații România LiberăFenechiu mai metamorfozează un director de la stat în manager privat

Fenechiu mai metamorfozează un director de la stat în manager privat

Noul Consiliu de Administraţie al CFR SA l-a numit pe George Micu, fost director general al CFR Marfă, la conducerea companiei care administrează infrastructura feroviară.

AGA CFR a respins, luni, planul de administrare propus administratorii în funcţie şi a numit un nou CA, din care fac parte George Micu, Sorin Mîndruţescu (CEO Oracle România), Peter Weiss (fost şef la Bancpost şi RBS România) şi George Micu (fost director general al CFR Marfă), alături de Florian Raimund Kubinschi şi Enache Jiru, administratori şi în fostul CA. Menţinerea ultimilor doi în CA este ilegală deoa­rece OUG 109/2011 impune revocarea tuturor membrilor unui CA al cărui plan de administrare a fost respins.

După respingerea planului, directorul general, Dimitris Sophocleous, a anunţat că demisionează. Fosta conducere a CFR SA, selectată la începutul acestui an, în urma unui proces de recrutare a managementului privat, a acuzat factorul politic că este „disperat“ să nu piardă controlul unei companii de stat şi al finanţărilor europene.

„Considerăm că în acest moment angajamentele luate de România în faţa instituţiilor financiare internaţionale sunt puse în pericol, alături de credibilitatea reprezentanţilor Guvernului în acest raport”, se spune într-un comunicat transmis de fosta conducere a CFR SA.

Noii administratori l-au numit marţi pe Micu în funcţia de director general. Micu a intrat recent şi în Consiliul de Administraţie al CFR Călători, ambele companii feroviare fiind deţinute de Ministerul Transporturilor.

Cine e George Micu?

El este un apropiat al fostului ministru al Transporturilor, democrat liberalul Anca Boagiu. Perioada în care el a condus CFR Marfă nu a scăpat controverselor. Deşi conducea compania doar ca director general interimar, el a cerut în mai multe rânduri să fie numit preşedinte al CA CFR Marfă, numire care, dacă ar fi avut loc, ar fi fost ilegală, dat fiind faptul că nu avea un mandat definitiv. El mai susţinea la acel moment că a reuşit să aducă în echilibru CFR Marfă, socie­tate în pierdere, în sensul că veniturile companiei ajunseseră din urmă cheltuielile operaţionale, fără a lua în calcul şi cheltuielile cu dobânzile şi penalităţile datorate de către operatorul feroviar.

Cele mai citite

Mesaje de PAȘTE 2024: Hristos a Înviat!

Mesaje de Paște de trimis în aceste zile sfinte celor dragi. România Liberă îți propune o selecție de urări de Paște, SMS-uri pe care...

Istoria și simbolul crucii

Istoria crucii a marcat epoca dinainte de Hristos, ca simbol al celei mai crunte pedepse. Nu știm dacă pedeapsa prin răstignire este la fel de veche...

Negociatorii Hamas sunt la Cairo pentru un armistițiu. Acolo se află și directorul CIA

Negociatori ai Hamas au mers la Cairo pentru discuții privind încetarea focului în Fâșia Gaza. Directorul CIA a ajuns și el la Cairo, relatează...
Ultima oră
Pe aceeași temă