11.3 C
București
sâmbătă, 18 mai 2024
AcasăInvestigații România LiberăDe ce depinde reusita primei zile de lucru

De ce depinde reusita primei zile de lucru

Ati reusit sa obtineti postul dorit, iar acum aveti emotii legate de prima zi de lucru. Acestea sunt firesti, insa nu trebuie sa le lasati sa va copleseasca. De aceea, pe cat posibil, este bine sa va asigurati, inainte de a ajunge la serviciu, ca aveti raspunsurile la cateva intrebari de baza, care va tot rod. Aflati unde puteti parca, in cat timp ajungeti la serviciu, cum e mai bine sa va imbracati, cui trebuie sa va prezentati si de cine trebuie sa intrebati. Toate aceste informatii le puteti obtine fie la ultimul interviu de recrutare, fie accesand site-ul companiei, fie intreband un viitor coleg. Daca veti avea raspunsurile la aceste intrebari dinaintea primei zile de munca, atunci puteti spera ca nu veti intarzia, nu veti irita sau enerva pe nimeni. "Nu cred ca se pot «rupe norii» in prima zi, dar cred ca este cel mai bun moment pentru clarificarea sarcinilor si luarea in primire a uneltelor de lucru. Trebuie sa va fie foarte clar si cui va subordonati. In afara de asta, n-ar fi rau daca ati incerca sa retineti numele persoanelor pe care le intalniti si sa identificati persoanele-cheie din companie", spune Marius Girlea, general manager la compania Inner Consulting Group, membru in HR Club.

Socializarea, foarte importanta
Business coach-ul Alin Ghizasan considera ca importanta comunicarii cu colegii este vitala pentru angajat. "Este foarte important sa socializati, sa intelegeti rolul fiecarui membru al companiei, pentru ca ulterior sa stiti la cine sa apelati pentru a duce la bun sfarsit un proiect", spune acesta.
De altfel, prima zi este una a socializarii si, implicit, un test in acest sens: nu intotdeauna biroul este aranjat, calculatorul instalat, mail-ul functional si cardul de acces pregatit. De aceea este posibil sa fie nevoie sa stati temporar la biroul altcuiva, sa depindeti de o alta persoana pentru a intra si iesi din companie sau pentru a face cele mai elementare activitati, precum a bea apa sau a gasi bucataria.
"Abilitatea de a intretine un dialog placut, de a face conversatie cu necunoscuti este mai mult decat folositoare", considera Sorin Faur, director de resurse umane la compania BDO Conti Audit. Specialistul mai subliniaza ca, daca prima zi este incarcata de emotia intalnirii viitorilor colegi, reusita ei depinde si de urmatoarele doua-trei zile, care vin sa consolideze si sa intareasca sau sa corecteze impresiile formate in prima zi.

Ce vrea seful
» Sa nu va panicati, chiar daca nu toti colegii sunt incantati sa va vada.
» Sa aveti initiativa, inclusiv in ceea ce priveste ajutorul dat colegilor pe care inca nu-i cunoasteti.
» Sa vreti sa va perfectionati, sa invatati, astfel incat sa va puteti indeplini sarcinile.
» Sa aveti permanent in minte motivele pentru care v-ati angajat.
» Sa ganditi pozitiv.
Sursa: experti in resurse umane

Cele mai citite
Ultima oră
Pe aceeași temă