15.7 C
București
vineri, 3 mai 2024
AcasăInvestigații România LiberăCum arată vacanța străinilor care vizitează România?

Cum arată vacanța străinilor care vizitează România?

Reprezentanții agențiilor de turism spun că străinii vizitează pentru scurtă vreme Bucureștiul, apoi ajung în Transilvania. Marea Neagră, Delta Dunării ori Bucovina nu există decât pentru turismul de nișă.

Transilvania a devenit cel mai puternic brand turistic al României, spun reprezentanții marilor agenții de turism, care îi aduc pe străinii ce doresc să viziteze România. În ciuda miturilor acumulate de decenii, care spun că litoralul Mării Negre atrage turiștii străini, și în ciuda statutului de rezervație a biosferei pe care îl are Delta Dunării, străinii vizitează tot mai puțin cele două perle turistice ale Dobrogei. Nici Moldova nu stă mai bine. Bucovina ori mănăstirile pictate din nordul Moldovei nu sunt atracții turistice decât pentru români sau pentru cei care mizează pe turismul de nișă, cel religios. În schimb, Bucureștiul și Transilvania reprezintă puncte aproape obligatorii în itinerariul turiștilor care doresc să petreacă o săptămână în România.

 

Rețeta clasică pentru turiștii străini

 

Potrivit operatorilor români din domeniul turistic, cele mai multe dintre vacanțele străinilor care vin în România încep în București. ”Rețeta clasică include câteva zile în București și, obligatoriu, o excursie în Transilvania. Oamenii vor să vadă orașe vechi, cultură, să deguste gastronomia locală”, spune Marius Pandel, CEO la Christian Tour, una dintre agențiile de turism care au mizat pe atragerea de turiști în România. La rândul său, celebrul ”chef” Paul Bloomfield, care este cadru didactic al Oxford Brookes University, cea mai mare universitate europeană din industria ospitalității, crede că Transilvania poate deveni una dintre destinațiile turistice majore ale Europei, capabilă să concureze cu Toscana. ”Este un proces mai îndelungat, dar care a început deja. După turismul de distracție, a urmat epoca turismului cultural, iar acum a venit vremea turismului gastronomic, turism care îl include pe cel cultural”, a spus Paul Bloomfield. El a descoperit Transilvania după ce a fost invitat la Turda și la Cluj-Napoca de către familia Rațiu, adică de fiii regretatului Ion Rațiu, Indrei și Nicolae, precum și de soția lui Indrei, Pamela Rațiu, cea care organizează și cel mai frumos festival destinat artelor și gastronomiei tradiționale, Transilvania Fest. Paul Bloomfield revine de atunci an de an în Transilvania și lucrează chiar la o carte de rețete inspirată de gastronomia ardelenească. De asemenea, Paul Bloomfield a reușit să includă unele dintre rețetele ardelenești deosebit de gustoase în meniul unor restaurante londoneze, pentru că el crede cu tărie în potențialul turistic al Transilvaniei. De altfel, Transilvania dispune de câteva branduri turistice deosebit de importante. Primul este, fără putință de tăgadă, legenda lui Dracula. Cartea lui Bram Stoker a transformat Transilvania
într-un tărâm de legendă, care îi atrage pe foarte mulți vizitatori. Apoi, Alteța Sa Regală, Principele Charles al Țării Galilor, moștenitorul Coroanei Regatului Unit al Marii Britanii, a devenit unul dintre principalii promotori ai turismului în Transilvania, după ce a achiziționat o serie de proprietăți în satele ardelenești. Însă vin în Transilvania și turiști dornici să vâneze pe fostele domenii folosite de Nicolae Ceaușescu. Un alt brand istoric care atrage turiști este cel al regelui Matia Corvin, născut la Cluj, care este un simbol deopotrivă pentru români și pentru maghiari, dar și pentru slovaci, cehi ori croați.

 

 

obiective

Ce vor să vadă turiștii în Transilvania

Printre principalele obiective turistice din Transilvania care atrag turiști sunt castelul Bran, donat Reginei Maria a României, dar și centrele unor orașe vechi, precum Brașov, Sighișoara ori Alba Iulia. Pe listă se mai află bisericile fortificate săsești, satele secuiești ori cele din Maramureș, dar și zone precum Rimetea sau văile Carpaților, pentru amatorii de sporturi extreme. Turiștii vizitează și centrul Sibiului, Capitala Culturală Europeană din 2007, dar și Clujul, viitoarea Capitală Europeană a Tineretului din 2015.

Transilvania devine un brand turistic tot mai puternic

Cele mai citite

România, debut de vis la Campionatul European de Culturism şi Fitness! Sportivii noștri au cucerit 21 de medalii în prima zi

Lotul național al României a câștigat un număr record de 21 de medalii (11 de aur, 6 de argint și 4 de bronz) în...

Tragedie în Hunedoara! Un bărbat a murit după ce a fost împușcat accidental la o partidă de vânătoare

Un bărbat de 44 de ani a decedat după ce a fost împuşcat accidental în zona pieptului, în timpul unei partide de vânătoare desfăşurată...

Sub-ocuparea, noul șomaj

În 2023, aproape 100.000 de români erau „sub-ocupați". Intră în această categorie persoane disponibile să lucreze mai multe ore decât o cere locul de muncă...
Ultima oră
Pe aceeași temă