17.4 C
București
miercuri, 8 mai 2024
AcasăInternaționalSuperproducţia The Wall, la Bucureşti, pe o scenă mamut

Superproducţia The Wall, la Bucureşti, pe o scenă mamut

Cea mai spectaculoasă producţie muzicală a momentului – show-ul „The Wall“, pregătit de Roger Waters, membrul fondator al ­legendarei trupe Pink Floyd, va avea loc pe 28 august 2013, în Piaţa Constituţiei din Bucureşti.

Spectacolul din 2013 reprezintă punerea în scenă, integral, a celebrului album “The Wall” al trupei Pink Floyd, întregul eveniment bucurându-se de o producţie colosală, ale cărei cifre depăşesc cu uşurinţă orice alt record stabilit până în prezent pe piaţa de concerte din România, după cum au declarat organizatorii de la Emagic, aceiaşi care i-au adus la Bucureşti pe Steve Vai, Red Hot Chili Peppers, sau Lady Gaga.

Producţia originală a “The Wall”, album lansat în anul 1979 de Pink Floyd, a fost pusă în scenă integral doar de 29 de ori în cadrul turneului de promovare susţinut de Pink Floyd în 1980. Primul spectacol-mamut “The Wall” a fost organizat la Berlin, în 1990, la opt luni de la căderea Zidului Berlinului, pentru a sărbători evenimentul.

Peste 350.000 de oameni au fost prezenţi la acea vreme pe terenul dintre Potsdamer Platz şi Poarta Brandenburg, considerat locul “oamenilor fără ţară” înainte de căderea Zidului, pentru asista la super-show-ul oferit de Roger Waters alături de numeroşi alţi muzicieni, dintre care îi amintim pe Rick Danko& Levon Helm, The Rundfunk Orchestra, Garth Hudson, The Hooters, Van Morrison, Sinéad O’Connor, Cyndi Lauper, Marianne Faithfull, Scorpions, Joni Mitchell, Paul Carrack, Thomas Dolby, sau Bryan Adams.

The Wall, o nouă abordare, acelaşi succes

Roger Waters a reinventat producţia pentru “The Wall” în 2010, utilizând tehnologia avansată din epoca modernă şi efectele speciale de ultimă generaţie. Mai mult, pentru a subli­nia măreţia show-ului, după 2010 “The Wall” a fost prezentat doar pe marile arene ale metropolelor din întreaga lume. Waters şi-a actualizat aspectul spectacolului pentru a fi sigur că grandoarea legendarului album va fi transmisă şi generaţiilor din ziua de azi. Pe lângă muzică, mesaj şi interpretare, extravaganţele teatrale şi efectele vizuale ­utilizate acum au reuşit să capteze atenţia a zeci de mii de tineri care nici nu erau născuţi la data lansării “The Wall”.

Astfel, Roger Waters şi “The Wall” au doborât noi recorduri după 2010, în întreaga lume nenumărate spectacole desfăşurându-se cu casa închisă. Numai în Argentina, pe stadionul River Plate, din Buenos Aires, nu mai puţin de nouă spectacole au fost “sold out” cu mult înainte de ziua de începere a show-ului, depăşindu-se astfel recordul anterior de cinci show-uri consecutive susţinute cu casa închisă, deţinut de The Rolling Stones.

„Zidul“ cât un bloc cu patru etaje

Spectacolul pe care Roger Waters îl va prezenta la Bucureşti face parte din turneul “The Wall” 2013, pe care artistul l-a programat a avea loc pe marile arene din Europa. Producţia a fost gândită exclusiv pentru spaţii uriaşe în aer liber, caracteristica remarcabilă a întregului concept reprezentând-o dimensiunea zidului construit ca fundal pentru scena concertului care, pentru show-urile de afară, are o lăţime dublă comparativ cu cel pentru concertele de sală. Zidul (The Wall) va avea peste 150 de metri lăţime, 12 metri înălţime (cât un bloc cu patru etaje) şi o suprafaţă de aproximativ 20.000 mp, fiind astfel cea mai mare suprafaţă de proiecţie din cadrul unui turneu mondial. “The Wall” surprinde nu doar prin dimensiunile impresionante, ci şi prin doborârea unor recorduri de audienţă. În cadrul turneului din America de Sud de anul acesta show-ul s-a desfăşurat pe 15 stadioane cu peste 750.000 de fani prezenţi.

O poveste veche de peste 33 de ani a recucerit lumea

Considerat o adevarată capodoperă, show-ul “The Wall”, inspirat de cel de-al unsprezecelea album al trupei – The Wall, este combinaţia perfectă de muzică live, proiecţii impresionante, efecte vizuale uimitoare şi decoruri grandioase, toate reunite într-o construcţie colosală, concepută sub forma celebrului zid. Spectacolul reia povestea lui Pink, personajul principal al albumului şi, graţie tehnologiei moderne, un simplu concert a fost transformat într-o producţie multi-dimensională, fabuloasă, despre care întreaga presă internaţională vorbeşte la superlativ.

În România, interesul pentru show a fost uluitor. „După ce am anunţat concertul de la Bucureşti, feedback-ul a fost incredibil”, a mărturisit Laura Coroianu, unul dintre organizatorii de la Emagic. “Am fost realmente copleşiţi de mesaje. Românii au devenit consumatori de concerte mari, motiv pentru care facem tot posibilul să aducem cele mai mari producţii şi în ţara noastră. Întregul concept The Wall este absolut fenomenal şi, dincolo de sound-ul care a consacrat Pink Floyd, ne aşteptăm la o adevarată experienţă multi-dimensională, la o scenografie ieşită din comun, la efecte speciale şi pirotehnice realizate cu ajutorul celor mai noi tehnologii” .

Bilete cu preţuri între 135 şi 950 de lei

Biletele pentru concertul Roger Waters şi super-producţia “The Wall” au fost puse în vânzare din 16 noiembrie 2012, iar până în prezent au fost peste 10.000 de solicitări. Tichetele sunt în continuare disponibile pe ­site-ul www.myticket.ro şi în magazinele Diverta, iar preţurile variază între 135 şi 950 lei, în funcţie de distanţa faţă de scenă şi confort. Locurile pe scaune din Zona Diamond, aflată în imedia­ta apropiere a scenei, costă 950 de lei. Urmează Zona Gold, unde se va sta în picioare, preţul unui tichet pentru acest perimetru fiind de 280 de lei. După limita “Gold” se află zonele Gazon A şi Gazon B, unde preţul unui bilet este de 180 de lei, respectiv 135 de lei. Între Gazon A şi Gazon B sunt amplasate două tribune cu scaune, unde preţul unui bilet este de 585 de lei.

Cele mai citite

Ciolacu a fost la stadion la promovarea Gloriei Buzău în SuperLiga după 15 ani

Premierul Marcel Ciolacu a fost prezent pe stadion la meciul Gloria Buzău - Unirea Slobozia 3-0 și a sărbătorit promovarea în SuperLiga a gazdelor,...

Cea mai valoroasă companie din România este Hidroelectrica

Cea mai valoroasă companie din România este Hidroelectrica, indică un studiu realizat de Visual Capitalist și preluat de site-ul termene.ro. Studiul prezintă cele mai valoroase...

Ana Bogdan, în turul secund la Roma! Se va duela cu o câștigătoare de Grand Slam

Ana Bogdan a avansat în runda a doua a turneului WTA 1.000 de la Roma, după ce a învins-o marți pe canadianca Leylah Fernandez,...
Ultima oră
Pe aceeași temă